Nezaměstnanost na Slovensku klesla na 10,6 procenta, nejníže od roku 2009

aktualizováno Míra nezaměstnanosti na Slovensku loni v prosinci klesla na 10,63 procenta. Stejně jako v listopadu, kdy činila 10,77 procenta, byla nezaměstnanost v zemi pod Tatrami nejnižší od března 2009.

 Bratislava, Slovensko
19.1.2016 12:19   |  

Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo slovenské ústředí práce. To v zemi zastřešuje pracovní úřady. Počet registrovaných nezaměstnaných, kteří mohli nastoupit do práce, v posledním měsíci loňska klesl na 286 825 osob z 290 512 v listopadu. Meziročně na Slovensku ubylo téměř 45 tisíc nezaměstnaných.

„Prosinec má svá specifika, firmy spíše dělají analýzu hospodaření. Poprvé od roku 1990 nedošlo ke zvýšení nezaměstnanosti z listopadu na prosinec,“ řekl novinářům ministr sociálních věcí Ján Richter. Dodal, že loni si našlo zaměstnání téměř 55 tisíc dlouhodobě nezaměstnaných, což jsou lidé, kteří byli alespoň rok bez práce.

Podle metodiky Eurostatu míra nezaměstnanosti na Slovensku ještě v listopadu činila 10,8 procenta. Byla tak vyšší než průměr za celou EU i eurozónu.

Vývoj slovenské míry nezaměstnanost:

Richter odhadl, že míra nezaměstnanosti na Slovensku se bude snižovat i v tomto roce. „Očekávám, že v letních měsících bychom mohli klesnout pod hranici deseti procent,“ uvedl ministr. Jednocifernou nezaměstnanost Slovensko naposledy zaznamenalo na začátku roku 2009.

Vysoký počet nezaměstnaných byl po vypuknutí globální ekonomické krize jedním z největších hospodářských problémů Slovenska. Ještě na začátku roku 2013 míra nezaměstnanosti dosahovala téměř 15 procent.

Situace na trhu práce se podle odborníků zlepšila díky zrychlování tempa ekonomického růstu, státním dotačním programům na podporu zaměstnávání vybraných skupin obyvatelstva a také po změně metodiky vykazování nezaměstnanosti.


Čtěte také:

Nezaměstnanost na Slovensku je nejnižší za víc než šest let

Podepsáno: Jaguar Land Rover investuje na Slovensku 1,1 miliardy liber

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

Mobilní operátor T-Mobile zvažuje rozšířit nabídku své internetové televize. Jednou z možností by mohla být stanice, jejíž program by byl významně složen z příspěvků veřejnosti… více

Komerční prezentace
Mobilní web