Akcie luxusních firem po nepříznivé analýze propadly

Akcie luxusních firem po nepříznivé analýze propadly
1. července 2015 • 09:21
Tradiční značky luxusu včera na burze propadly poté, co finančníci z Wall Street prohlásili tento byznys pro příští léta za mrtvý. Experti zámořské Bank of America Merrill Lynch si vzali na paškál světovou smetánku jako Hermes, Christian Dior či LVMH, aby investory varovali, že vrcholná léta 2011 až 2013 se minimálně v jejich případě jen tak nevrátí.

„V sektoru luxusního zboží neočekáváme oživení ziskovosti firem,“ uvádí analýza banky, která zároveň přepsala své dosavadní sázky na výnos v případě akcií hned sedmi globálních módních, kosmetických a klenotnických značek. „Nejvíce zasaženy byly akcie LVMH, které finančníci považují v současnosti za předražené,“ uvádí Jiří Zendulka z BHS. Na akciích kultovních vuittonek prý burziáni do roka a do dne prodělají takřka deset procent.

Burzovní lesk módních hvězd po zprávě banky rázem opadl, nejvíce tratila značka Hermes, která jen během odpoledne přišla postupně o půldruhé miliardy eur své hodnoty. Obdobným propadákem se stal i Christian Dior. Zatímco ještě o den dříve si trh cenil slavné jméno na bezmála 33 miliard eur, po čtvrtečním výprodeji je to o 1,4 miliardy eur méně.

Na celý svět luxusu nicméně bankéři nezanevřeli. Takřka dvacetiprocentním ročním růstem prý investory překvapí akcie Pandory, za investorský hřích stojí i Kering nebo luxusní švec Jimmy Choo.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!