A jako C. Do nových stanic metra pojede často jen polovina souprav | E15.cz

A jako C. Do nových stanic metra pojede často jen polovina souprav

A jako C. Do nových stanic metra pojede často jen polovina souprav
tunel metra A
• 
ZDROJ: čtk

ČTK

Historie se opakuje. Praha za desítky miliard prodloužila další linku metra, do nových stanic bude ale jezdit méně souprav. Pražský dopravní podnik na webu zveřejnil jízdní řády platné od 6. dubna, kdy se cestujícím otevřou nové stanice metra A do Motola. Intervaly metra mezi stanicí Depo Hostivař a Dejvická se výrazně nezmění, ve špičce mírně posílí. Ve všední dny dopoledne a odpoledne však skončí polovina souprav na Dejvické.

V ranní špičce bude končit polovina spojů na Petřinách. Spoje ze stanice Dejvická tak budou mít interval až deset minut. Vyplývá to ze zveřejněných informací.

Na nové trase mezi Dejvickou a Motolem jsou čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Výstavba, která začala v roce 2009, vyjde zhruba na 20 miliard korun. Mnozí poukazují na to, že nasměrování trasy metra do motolské nemocnice nebylo příliš šťastnou volbou, zvlášť v situaci, kdy Praze chybí přímé spojení na ruzyňské letiště.

Cestující protestují proti změnám

Otevření nových stanic na lince metra A si vyžádá změny v povrchové dopravě, proti kterým se zdvihl odpor cestujících i radnic městských částí.

Podobně v minulosti vyvolalo kritiku prodloužení metra C do Letňan. Kvůli vysokým nákladům a nízké obsazenosti sem dosud jezdí soupravy v omezeném režimu.

Pražské metro na třech trasách měří skoro 60 kilometrů. Denně přepraví zhruba 1,6 milionu cestujících. Vedení města dlouhodobě plánuje výstavbu čtvrté trasy do Písnice, která bude označena jako D.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!