Budoucí šéf dopravního podniku Ďuriš chce zvýšit pokuty a omezit slevy | E15.cz

Budoucí šéf dopravního podniku Ďuriš chce zvýšit pokuty a omezit slevy

Budoucí šéf dopravního podniku Ďuriš chce zvýšit pokuty a omezit slevy
Jaroslav Ďuriš, šéf představenstva DPP
• 
ZDROJ: čtk

ČTK

Personální změny v pražském dopravním podniku (DPP) pokračují rychlém tempu. Představenstvo podniku dnes zvolilo svým předsedou Jaroslava Ďuriše. Zároveň ho pověřilo řízením společnosti. Do funkce generálního ředitele nastoupí 7. října. Do té doby bude pověřena řízením firmy místopředsedkyně představenstva Magdalena Češková. Ďuriš ve funkci nahradí minulý týden odvolaného Milana Křístka.

Dozorčí rada Dopravního podniku hlavního města Prahy v pátek přijala Křístkovu rezignaci, odvolala ho z představenstva společnosti a na jeho místo zvolila Ďuriše. Toho zároveň doporučila na šéfa představenstva i firmy.

Křístkovy neshody s vedením města se týkaly především financování dopravního podniku. Zadlužená firma je i kvůli nevýhodným smlouvám z minulosti ve špatné finanční kondici.

Křístek dlouhodobě tvrdil, že na udržení nynějšího objemu služeb potřebuje více peněz, v opačném případě bude prý nevyhnutelné zdražení jízdného. Do nepopulárního kroku se ale politikům nechce a tvrdí, že podnik musí hledat vnitřní rezervy.

Ďuriš, jak již server E15.cz informoval, o víkendu mimo jiné uvedl, že chce po nástupu do funkce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců, velké propouštění nechystá.

Chce také revidovat současný systém slev jízdného, který je podle něj neudržitelný, a souhlasí se záměrem zvýšit pokutu za jízdu načerno o polovinu na 1500 korun.

Ďuriš je "dopravák"

Jaroslav Ďuriš, jak sám o sobě říká, je „dopravák“ tělem a duší. V pražském dopravním podniku pracoval od roku 1981. Nejprve v odštěpném závodě Metro působil v provozních a později i v manažerských pozicích.

V letech 1997 až 2002 byl ekonomickým náměstkem, poté zastával funkci personálního ředitele. Pozici personálního ředitele DPP opustil v roce 2008, tedy rok poté, co do funkce nastoupil tehdejší generální ředitel Martin Dvořák.

Právě za Dvořákova vedení se údajně uzavíraly pochybné smlouvy na provoz SMS jízdenek či zajištění externích právních služeb.

Ani po odchodu z DPP se Ďuriš z branže neztratil, od dubna2012 působí jako ředitel budějovického Dopravního podniku.

„Bylo to srdce. V DPP jsem strávil přes 28 let. Jsem si vědom, že můžu být svědkem postupné privatizace, ale věřím tomu, že k tomu nedojde,“ vysvětlil, Ďuriš, proč „třaskavé“ křeslo šéfa pražského dopravního podniku vzal.

„Od záplav v roce 2002 došlo v DPP k různým politickým změnám. Vystřídalo se tam spousta lidí, ale žádný z nich nebyl dopravák,“ dodal Ďuriš.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!