České dráhy čeká další otřes. Vrátí se náměstci

České dráhy zažijí po nedávných personálních změnách počátkem října další velký třesk. Nové vedení v čele s Daliborem Zeleným od základu přestaví manažerskou strukturu společnosti. Nejviditelnější změnou bude zřejmě návrat náměstků generálního ředitele. Na smetiště dějin je před necelým rokem poslal předchozí drážní šéf Petr Žaluda, místo nich zavedl pozice výkonných ředitelů.

Smíchovské nádraží
11.9.2013 7:11   |  

Nyní se karta obrací, dráhy v rámci snahy ušetřit zruší šest útvarů výkonných ředitelů a nahradí je čtyřmi náměstky. V jednotlivých úsecích přitom nezůstane kámen na kameni. Z nejvyšších míst manažerské pyramidy zmizí například personalistika, strategie a obchod nebo marketing a produkty. Tyto oblasti dosud řídili jednotliví výkonní ředitelé.

Noví náměstci budou mít na starosti osobní dopravu, ekonomiku a techniku, průřezové činnosti a správu majetku. Řada odborů a kanceláří se přitom sloučí nebo získá nového šéfa. Například personalistika a železniční zdravotnictví nově spadne pod náměstka pro průřezové činnosti, který bude mít na starost mimo jiné i bezpečnost a informatiku.

Většinu činností si však rozdělí dva náměstci: pro osobní dopravu a pro ekonomiku. První se bude muset nově zamýšlet i nad marketingem, druhý získá kontrolu nad centrálním nákupem nebo vlakovými depy.

V dokumentu, který má deník E15 k dispozici, se mimo jiné píše, že ze stávajících 33 útvarů na generálním ředitelství zbude 22. „Smyslem chystané organizační změny je zefektivnění fungování generálního ředitelství. Bude to samozřejmě znamenat i úsporu finančních prostředků v řádu desítek milionů korun ročně,“ řekl mluvčí drah Radek Joklík. Dráhy ale neuvádějí, jak konkrétně ušetří. Tedy zda a kolik lidí generální ředitelství opustí.

Švagr žádá omluvu
Nedávno odvolaného personálního ředitele Českých drah Pavla Švagra pobouřila slova ministra dopravy Zdeňka Žáka o odměňování na dráze. Ministr Švagra v tisku obvinil, že systém zlatých padáků a bonusů zkonstruoval právě on. Švagr naopak tvrdí, že vše už bylo hotovo před jeho příchodem na dráhu, a tudíž nemohl nic ovlivnit. Bývalý personalista proto žádá omluvu a hrozí soudem.

Čtěte také:

Výpočet zlevněného jízdného zvýhodňuje České dráhy, stěžuje si RegioJet

Další Railjety definitivně nebudou, dráhy se nechtějí zadlužit

Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

WhatsApp chce zabít SMS, umožní firmám posílat zprávy přímo uživatelům

Když v roce 2014 Facebook za 22 miliard dolarů pohltil 50členný startup WhatsApp, byl to velký krok – aplikace už v té době byla celosvětově oblíbená a používalo jí přes půl… více

Mobilní web