České dráhy jednají s ÖBB o údržbě vlaků Railjet | E15.cz

České dráhy jednají s ÖBB o údržbě vlaků Railjet

České dráhy jednají s ÖBB o údržbě vlaků Railjet
1. listopadu 2012 • 10:19
Chystaný vstup moderních vlaků Railjet na českou železnici může mít zajímavý dovětek. České dráhy jednají s Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) o tom, že by se sedmero českých souprav udržovalo v Rakousku. To by znamenalo průlom v dosavadní drážní praxi, kdy si běžnou údržbu vozidel zajišťují ČD samy. Navíc by se vůbec poprvé údržba českých vlaků přesunula do zahraničí.

Na jakékoli vyjádření a případné finanční kalkulace jsou ale dráhy skoupé. „Je to předmětem jednání, hledáme optimální variantu,“ uvedl mluvčí ČD Radek Joklík. Záměr se ale zdá být logický a nejpravděpodobnější, neboť ÖBB už vlastní desítky railjetů a s jejich údržbou mají zkušenosti.

Podle informací deníku E15 ale přicházejí stále v úvahu i dvě jiné možnosti. O nové vlaky se může po dohodě starat sám výrobce, kterým je společnost Siemens, nebo si dráhy, stejně jako u všech ostatních vlaků,zajistí údržbu ve svých dílnách a depech.

Model s údržbou u výrobce hodlá praktikovat například nový dopravce Leo Express se svými soupravami Stadler Flirt.
České dráhy se po nemalých komplikacích dohodly se Siemensem a ÖBB na odběru sedmi souprav Railjet. Ty by měly začít v prosinci 2014 jezdit ve dvouhodinovém intervalu na trase Praha– Vídeň–Štýrský Hradec.

Aby byl interval dodržen, doplní railjety v českých barvách tři rakouské soupravy stejného typu, navíc dodají všechny lokomotivy. Jde o stroje Taurus od Siemensu, známé i z českých tratí.

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou