Česko má dostat peníze EU na tři nové dopravní projekty, včetně D11

Evropská unie vytyčila seznam prioritních dopravních projektů do roku 2050, u kterých se počítá s finanční pomocí z evropského rozpočtu a mezi kterými jsou i projekty v Česku. V seznamu se počítá s dostavbou dálnice D11, modernizací železničního spojení Praha-Mnichov a s obnovou brněnského nádraží, sdělil český místopředseda Evropského parlamentu a člen jeho výboru pro dopravu a cestovní ruch Oldřich Vlasák. Konečné rozhodnutí ale padne nejdříve v září.

 D11
7.6.2013 14:29   |  

Vlasák podle mluvčího europoslanců za ODS Jana Křeliny považuje za největší vítězství dosavadních jednání, že zbylých 69 kilometrů dálnice D11 od Hradce Králové k polské hranici bylo zařazeno do takzvané hlavní evropské sítě. Česko tak při výstavbě bude moci čerpat prostředky z evropských fondů, přičemž realizace se předpokládá do roku 2030. Dálnice povede přes Jaroměř, odkud bude jako rychlostní silnice R11 pokračovat na Trutnov a na polské hranici se napojí na plánovanou dálnici A3.

„Česká republika bodovala i v případě železnic. Na mapu hlavní transevropské sítě se nám podařilo dostat návrh na modernizaci spojení Praha-Mnichov. Prosadili jsme také přidání Brna mezi důležité dopravní uzly, s čímž souvisí i projekt modernizace brněnského nádraží,“ poznamenal v tiskovém sdělení Vlasák.

Problémy podle něj byly s plánovanou silnicí R35/R55, čili severním propojením Prahy s Olomoucí, vedoucím též přes Hradec Králové. „Přestože jde o silniční tah, který má výrazně ulehčit přetížené dálnici D1 a současný ministr dopravy ji vidí jako jednu z národních priorit, Evropská komise ji ve svém původním návrhu nezahrnula mezi stěžejní projekty. Proto jsem se pokusil ji na seznam priorit vrátit a jsem velmi potěšen, že se to povedlo alespoň v podobě studie,“ dodal Vlasák.

Dohodu, které v rámci třístranných jednání dosáhl Evropský parlament spolu s Radou EU a Evropskou komisí, musí ještě formálně potvrdit Rada EU a plénum Evropského parlamentu. Konečné rozhodnutí se nečeká dříve než v září.


• Čtěte také:

Dostavba dálnice D3: vyhladovělé firmy chtějí stavět za polovinu

D1 čeká výrazné omezení: chystá se bourání mostu na 107. kilometru

Autor: čtk, vrb

Komentáře

Čtěte také

Evropské banky se musí slučovat, aby vydělaly, míní šéf Deutsche Bank

Evropské banky se musí slučovat, aby vydělaly, míní šéf Deutsche Bank

Evropské banky by se měly více slučovat, mohlo by to podpořit ziskovost v evropském bankovním sektoru. Prohlásil to generální ředitel německého bankovního domu Deutsche Bank John… více

Mobilní web