Český elektrobus do města projel vysokohorskou silnici v Rumunsku

Až do dvou tisíc metrů nad mořem se na jedno nabití vyšplhal městský elektrobus z české firmy SOR Libchavy. Rumunský dovozce Anadolu Automobil Rom jej testoval na slavné vysokohorské silnici Transfagarasan, která přechází nejvyšší rumunské pohoří Fagaraš. Firma se pomocí náročných zkoušek snaží přesvědčit zástupce měst, včetně Bukurešti, k nákupu stroje.

Elektrobus z firmy SOR Libchavy u vysokohorského jezera Balea
10.12.2015 15:52   |  

Elektrobus projel celou silnici DN7C spojující města Pitesti a Sibiu ve středním Rumunsku, jejíž součástí je i Transfagarasan. První 120kilometrový úsek plný serpentin k vysokohorskému jezeru Balea, ležícímu ve výšce 2034 metrů nad mořem u silničního přechodu přes Fagaraš, dorazil s baterií nabitou na 20 procent kapacity.

V tomto nejvyšším bodě cesty personál dobil baterii na 60 procent, přičemž po příjezdu do 79 kilometrů vzdáleného Sibiu v ní zbylo ještě 30 procent energie. „Trasa se ukázala jako poměrně obtížná, protože se tam pohybovaly vozy přepravující dříví, stejně jako řidiči, kteří si nelámali hlavy s rychlostními limity,“ napsal server Romania-Insider.com.

Český elektrobus se již podrobil měsíčnímu testování u bukurešťského dopravního podniku RATB. Po zdolání Transfagarasanu pak pokračovaly zkoušky také v Temešváru, Aradu a dalších městech na severozápadě země.

Nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 10.5 ujede podle obsazenosti a náročnosti provozu na jedno nabití přibližně 110 až 160 kilometrů. Testovaná třídveřová verze má kapacitu 85 lidí, z toho 19 je míst k sezení.

Nejmalebnější silnice světa
Transfagarasan je podle mnoha názorů jednou z nejmalebnějších silnic na světě, v Rumunsku je nazývána jako „Cesta světa“. Jeden z takovýchto názorů vyslovil i Jeremy Clarkson, který silnici navštívil při natáčení jednoho z dílů známého motoristického pořadu Top Gear.
Po okupaci Československa sovětskými vojsky a jejich spojenci (bez Rumunska) v roce 1968 se diktátor Nicolae Ceausescu rozhodl postavit strategickou jednoproudovou silnici přes Fagaraš. Práce začaly v prosinci 1969. V roce 1971 ale Causescu nechal původní plány pozměnit a rozhodl se místo jednoho proudu vybudovat dva. Jednoproudová silnice byla otevřena 20. září 1974, po dvou letech se začalo s její přestavbou a silnice jak ji známe dnes, byla dokončena v roce 1980. Na Transfagarasanu se nachází 833 mostů, 28 viaduktů a pět tunelů. Zdroj: Wikipedia


Čtěte také:

Ostravská Ekova dodá první elektrobusy do Švédska. V severském provedení

Českým výrobcům autobusů se daří, míří za rekordy

David Vagaday Autor: David Vagaday vedoucí editor E15.cz

Komentáře

Čtěte také

OKD zatím nemá žádné nabídky na přímé úvěrové financování

OKD zatím nemá žádné nabídky na přímé úvěrové financování

Vedení těžební společnosti OKD, kterou poslal soud do úpadku, zatím neobdrželo žádné nabídky na přímé úvěrové financování. ČTK to po dnešním jednání vedení firmy s insolvenčním… více

Komerční prezentace
Mobilní web