Cestující v pražském metru už konečně vědí, kdy přijede vlak

Dopravní podnik hlavního města Prahy zavádí novinku, která téměř 600 milionů pasažérů ročně přepravených v pražském metru posune na komfort běžný v evropských metropolích. Cestující se dozví, za jak dlouho přijede příští vlak. V digitálním světě maličkost, dosud však tato informace v našem metru chyběla.

 Metro - Praha
10.10.2014 12:56   |  

Zatím byl odpočítáván čas tak, že po odjezdu vlaku metra naskakovaly vteřiny. Tuto časomíru najdete vždy u vjezdu do tunelu a neslouží podle vyjádření DPP cestujícím, ale strojvůdcům a technickým pracovníkům metra. Ví to však mimopražský návštěvník či zahraniční turista?

Anketa

Je pro vás důležité vědět, za jak dlouho přijede metro do stanice?

Ano   79% Ne   21%

V anketě hlasovalo 330 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

Na uvedený problém v časomíře upozornil server E15.cz loni v červnu. Tehdy mluvčí DPP odpověděla, že podnik zavedení nové časomíry zvažuje a bude to stát zhruba šest milionů korun.

Po roce byla tato pro laika „maličkost“ vyřešena. Čas, který chybí do dojezdu další soupravy, je jako novinka zobrazován na centrálních digitálních panelech nad středem nástupiště všech stanicích na trase A. „Pokud mluvíme o investicích, jde řádově o tisíce korun,“ pochlubil se generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

DPP: Samostatně to nešlo

Jak je možné, že DPP tolik ušetřil a změna ve „věku IT“ trvala tak dlouho? „Nešlo jen o zavedení informace o dojezdu vlaku. V současnosti probíhají práce na rekonstrukci Automatického informačního systému ( AIS) ve stanicích metra. Jedná se o investiční akci, která mimo jiné zahrnuje rekonstrukci stávajícího elektrického vedení, sítí či osazení informačních panelů novými procesory,“ odpověděl na otázky E15.cz mluvčí DPP Jiří Štábl.

Rekonstrukce informačních panelů AIS pak byla podle Štábla podmínkou pro to, aby na nich bylo možno zobrazovat čas do příjezdu následující soupravy, což je ten prvek za tisíce korun. Celková rekonstrukce AIS podle mluvčího v celém metru ale vyšla na 14 milionů korun a DPP ji financoval z vlastních zdrojů.


Nová časomíra na trase A je na světě, ukazuje generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš


Pro cestující má DPP další potěšitelnou zprávu. „Do konce roku 2014 budou takto rekonstruovány panely AIS na všech trasách metra. Na trase A jsou již hotovy, v současnosti se pracuje na panelech trasy B, které by měly být v průběhu listopadu dokončeny a do konce roku se dočkají inovace i panely na trase C,“ dodal Štábl.

Na konci roku 2014 by se tak cestující v pražském metru měli dozvědět užitečnou „maličkost“, kdy přijede příští vlak. Bude jich více než loni. „V loňském roce jsme evidovali celkem 584 milionů přepravených cestujících. Odhad pro letošní rok je přibližně 585,5 milionu v metru přepravených pasažérů,“ zakončil mluvčí DPP.


Čtěte také:

Dopravní podnik bude mít pod palcem předprodej jízdenek. Vezme ho problematické firmě

Pražští revizoři budou nahrávat kontroly. Kvůli bezpečnosti

Cestující v Plzni a Brně si „pípnou“ jízdenku ve voze, v Praze ne


Autor: Miroslav Tryner

Komentáře

Čtěte také

Home Credit se vrací do černých čísel, díky Asii má zisk 1,6 miliardy

Home Credit se vrací do černých čísel, díky Asii má zisk 1,6 miliardy

Skupina Home Credit v letošním prvním pololetí vytvořila zisk 59,3 milionu eur (1,6 miliardy korun), o rok dříve vykázala ztrátu 90 milionů eur (2,43 miliardy korun). Tahounem… více

Mobilní web