Chceme rychlodráhu do Drážďan, shodl se Sobotka se saským premiérem

Premiér Bohuslav Sobotka se dnes dohodl s předsedou vlády německého spolkového státu Sasko Stanislawem Tillichem na podpoře výstavby vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany. Sobotka to uvedl na svém Twitteru. O rychlotrati jednal s Tillichem také ministr dopravy Dan Ťok. V dubnu obě strany podepíšou základní dokumenty k projektu a zároveň by měla být představena i trasa, kudy by spojení mělo vést, uvedlo dnes v tiskové zprávě české ministerstvo dopravy.

Premiér Bohuslav Sobotka a předseda Spolkové rady Německa a saský ministerský předseda Stanislaw Tillich
24.2.2016 18:11   |  

„Uvítali bychom zařazení tohoto projektu do spolkového plánu dopravních cest. V tomto ohledu máme podporu saské strany a věříme, že společně budeme schopni přesvědčit spolkovou úroveň o přínosnosti tohoto dopravního projektu pro 21. století,“ uvedl Ťok. Nová trať, na níž by kromě rychlovlaků mohly jezdit i nákladní vlaky, by výrazně ulehčila současnému železničnímu spojení vedenému podél Labe, které je již nyní na maximu své kapacity.

Kromě železničního spojení mezi Českem a Saskem byla na programu jednání problematika říčního spojení obou států, kde Česko dlouhodobě spoléhá na stavbu jezu v Děčíně. Ten by mohl zvýšit hladinu v příhraničním úseku řeky a umožnit tak celoroční splavnost pro říční nákladní lodě. Návrh výstavby plavebního stupně ale naráží na protesty ekologů, podle kterých půjde o nevratný zásah do ekosystému řeky.

Vláda na začátku února neschválila zařazení Labského údolí v Ústeckém kraji a Luk u Přelouče se Slavíkovými ostrovy do seznamu Evropsky významných lokalit, což výstavbu jezu v Děčíně a Přelouči významně ulehčilo.

Na druhou stranu ale zařazení obou lokalit mezi chráněná území požadovala EU a Česku tak hrozí jednorázová pokuta dva miliony eur i penalizace deset tisíc eur (zhruba 270 tisíc korun) za každý den. Může být i zastaveno čerpání dotací na některé projekty. Evropská komise už zahájila s Českou republikou „pilotní řízení“, které předchází řízení pro porušení evropského práva.


Čtěte také:

Losos ohrožuje pětimiliardový projekt jezu na Labi u Děčína

Rychlodráha z Prahy do Berlína prý potřebuje ještě deset let příprav

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

OKD zatím nemá žádné nabídky na přímé úvěrové financování

OKD zatím nemá žádné nabídky na přímé úvěrové financování

Vedení těžební společnosti OKD, kterou poslal soud do úpadku, zatím neobdrželo žádné nabídky na přímé úvěrové financování. ČTK to po dnešním jednání vedení firmy s insolvenčním… více

Komerční prezentace
Mobilní web