ČSA přitvrdily podmínky věrnostního programu | E15.cz

ČSA přitvrdily podmínky věrnostního programu

ČSA přitvrdily podmínky věrnostního programu
ČSA
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Jan Šindelář

Záchranný plán Českých aerolinií (ČSA) se nezastavil ani před věrnostním programem. Letecká firma výrazně zpřísnila podmínky využívání nasbíraných mil, oznámení změny v těchto dnech rozesílá zákazníkům. Mimo jiné jde o omezení spolupráce v rámci aliance Skyteam. Aby cestujícímu nezmizely všechny nasbírané míle, musí alespoň jednou za dva roky letět letadlem ČSA.

Nestačí už tedy linka některého z aliančních partnerů, za kterou by navíc ČSA musely zaplatit. Jde o trend, který nyní v Evropě může pozorovat řada cestujících. Tvrdá konkurence rozkližuje letecké aliance, partneři si například navzájem nepouštějí cestující do letištních salonků nebo mění princip uznávání mil. Novinkou u ČSA je i to, že platnost každé míle je omezena na 24 měsíců. Pokud klient míle v této lhůtě nevyužije, automaticky se z jeho účtu smažou.

Základní změny začnou platit od 1. května. Poté mají členové programu půl roku na to, aby své „staré“ míle (starší než dva roky) nějak využili, jinak o ně přijdou. České aerolinie si od změn slibují lepší obchodní výsledky. Problém ale může být stálé zmenšování sítě linek, což znevýhodňuje věrnou business klientelu.

„Je naprosto logické a velmi správné, aby u věrnostního programu existovala podmínka, při které si jeho člen alespoň jednou za dva roky zakoupí a použije jeden produkt společnosti, u níž je registrován,“ řekla mluvčí ČSA Hana Hejsková. Podle ní se útrata starých mil bude týkat menšiny cestujících, většina jich prý nasbírané body využívá průběžně. Celkem je ve věrnostním programu ČSA přes půl milionu lidí.

Analytik ze společnosti Cyrrus Jan Procházka aktuální krok Českých aerolinií nekritizuje. „Bonusový klient by měl být ten, který s ČSA opravdu pravidelně létá,“ uvedl Procházka. Zásadní problém ale vidí jinde. Stálé zmenšování sítě Českých aerolinií vede ke znevýhodnění takzvaných business cestujících ve věrnostním programu. Firma tak přestává být síťovým dopravcem první volby. „Primární pro klienta je vždy dostupnost letu, počet přestupů a cena, míle hrají mnohem menší roli,“ doplnil analytik.

Pokud jde o letecké aliance, považují je ČSA za přežitek. „Žádná aliance není pro malého dopravce, ani pro ČSA, přínosem,“ řekl minulý týden na přednášce pro studenty ČVUT viceprezident Českých aerolinií Jiří Marek. Aliance například musí schvalovat nové plánované linky a brání spolupráci s mimoaliančními partnery.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!