ČSA si pronajmou boeingy od Travel Servisu

České aerolinie už mají jasno, kolik letounů budou provozovat během nadcházející zimy. Půjde celkem o 19 strojů, o čtyři méně než dosud. Převratnou novinkou je skutečnost, že si dopravce dvě letadla i s posádkou pronajme od společnosti Travel Service. Je to poprvé, co si ČSA půjčí letadla a piloty od souseda na letišti v Ruzyni. Informaci deníku E15 potvrdil mluvčí Českých aerolinií Daniel Šabík.

Airbus A319 Českých aerolinií
15.8.2014 6:06   |  

Na linky ČSA se tak po roce a půl vracejí stroje značky Boeing, konkrétně 737-800 pro 189 cestujících. Poslední boeingy vyřadily aerolinie na jaře 2013 s tím, že jednotná airbusová flotila je levnější na údržbu. „Letouny Boeing budou nasazovány zejména na lety do Paříže nebo Tel Avivu i na pokrytí špiček na linkách do Madridu nebo Barcelony,“ uvedl Šabík.

Stroje Travel Servisu nahradí ve službě u ČSA málo využívané Airbusy A320, kterých se chce společnost zbavit. Celkem nyní má šest „třistadvacítek“ až pro 180 cestujících, reálně však využívá pouze dvě. A prodat chce všechny.

Airbusy A320 létají podle Šabíka v průměru pouze osm hodin denně. „Proto je pro České aerolinie mnohem výhodnější volná letadla, která neumí společnost dostatečně využít, prodat a na pokrytí konkrétních letů si jednoduše potřebnou kapacitu pronajmout,“ uvedl Šabík. S tím zřejmě bude spojeno i propouštění zaměstnanců.

České aerolinie část Airbusů A320 donedávna využívaly pro charterové lety v dceřiné Holidays Czech Airlines (HCA). V rámci urovnání soudních sporů s Travel Servisem ale charterové lety loni ukončily, HCA se měly nadále živit pronajímáním letadel i s posádkami do zahraničí. To se nedařilo, HCA byla letos koncem června vymazána z obchodního rejstříku. Pro Travel Service jsou sezonní pronájmy letadel jiným společnostem denním chlebem. Kontrakt s ČSA patří mezi ty menší. Už několik let posílá Travel Service svá letadla i s posádkami například do Kanady, loni zde pro společnost Sun Wings létalo 11 českých strojů.

Flotila ČSA
V roce 2006 se počet strojů ČSA zaokrouhlil na padesát, k dnešku činí 23. V zimě se má navíc snížit na 19. Půjde o jeden dálkový Airbus A330 vypůjčený od Korean Air, devět Airbusů A319, sedm vrtulových letadel ATR a dva Boeingy 373 od Travel Servisu. Ten má ve flotile už 43 strojů. Korean Air a Travel Service po schválení antimonopolních úřadů letos většinově ČSA ovládnou.

Čtěte také:

Jan Šindelář: Příliš otazníků nad ČSA

ČSA po 66 letech ukončí provoz linky Praha - Berlín

České aerolinie loni prodělaly 922 milionů korun

Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Daruji za odvoz? Ale jděte, tahle auta se dnes prodávají dokonce dráž než jejich moderní nástupci. Třeba taková „tisícovka“ mění majitele klidně za čtvrt milionu. A zdaleka není… více

Mobilní web