ČSA vylepšily hospodaření. Na úkor věrných zákazníků | E15.cz

ČSA vylepšily hospodaření. Na úkor věrných zákazníků

ČSA vylepšily hospodaření. Na úkor věrných zákazníků
Airbus A320 ČSA přistává na pražském letišti
• 
ZDROJ: E15 Štěpán Bruner
4. března 2014 • 08:21
Nejen prodejem majetku jsou živy České aerolinie. Podle zjištění deníku E15 si firma vylepšila hospodaření i nedávným výrazným osekáním věrnostního programu. Podmínky pro sbírání a využívání nasbíraných mil se zpřísnily hned dvakrát, poprvé v roce 2012, podruhé loni. Možnost využití mil se například zkrátila na dva roky, bonusové letenky navíc podražily. Řada věrných zákazníků tak nestihla svou sbírku do určeného termínu prolétat třeba kvůli obsazenosti letů a o míle přišla.

Díky změnám v programu OK Plus si tak ČSA mohly do hospodaření rozpustit část rezerv, které každá letecká firma na nasbírané míle drží. „Rozpustili jsme účetní rezervy jak z důvodu expirace části mil, neboť část klientů je nevyužila, tak z důvodu jejich využití,“ uvedl mluvčí Daniel Šabík. Pozitivní dopad do hospodářského výsledku za rok 2012 (což je poslední známý výsledek) byl podle něj v řádech desítek milionů korun. Podle informací E15 se mohl blížit až sto milionům korun.

ČSA si zpřísněním programu vylepšily hospodaření i pro další léta, neboť nemusí do nákladů počítat s tak velkou rezervou. Na druhé straně ale společnost pobouřila řadu věrných sběratelů mil. Firma předloni uzavřela hospodaření díky mimořádným operacím se ziskem 849 milionů, v oblacích ale prodělala stamiliony.

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!