Dálnice D1 se dočká další modernizace nejdřív v létě

Zahájení prací na dalších třech úsecích dálnice D1 očekává Ředitelství silnic a dálnic nejdříve ve třetím čtvrtletí letošního roku. Do zimní přestávky se tak na nových stavbách stihnou zahájit jen přípravné práce, jako jsou demolice mostů, opravy a provizorní rozšíření vozovky.

Současný stav dálnice
10.2.2014 15:44   |  

Ve druhé vlně oprav plánuje ŘSD modernizovat úseky mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, Měřínem a Velkým Meziříčím a mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Na všechny tyto úseky má ŘSD zatím nepravomocná stavební povolení.

„Pokud vše půjde podle plánu, předpokládá ŘSD vypsání výběrového řízení na konci března. Dalších 85 dní, tedy do druhé poloviny června, budou mít uchazeči čas pro podání nabídek a teprve pak ke slovu přijde výběrová komise, “ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Výsledky tendrů a předání staveniště proto ŘSD předpokládá až v posledním čtvrtletí letošního roku. Předpokládaný harmonogram počítá s bezproblémovým scénářem, kdy nebude v průběhu soutěže měnit podmínky tendru a také to, že se proti výsledkům soutěže neodvolají neúspěšní uchazeči. Soutěž na prvních pět úseků, které se začaly modernizovat před rokem, přitom kvůli změnám zadávacích podmínek trvala od vypsání soutěží do konečného podpisu smluv se stavebními firmami 13 měsíců.

Před zimou se toho stihne málo

V první vlně modernizuje ŘSD čtveřici dálničních úseků mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Větrným Jeníkovem a Jihlavou a Lhotkou a Velkou Bíteší. U těchto dálničních úseků byly stavební práce zahájeny podstatně dříve, než ŘSD předpokládá nyní, a přesto se u žádného z nich nepodařilo do zimní přestávky plánovaný harmonogram dodržet.

Původní harmonogram předpokládal položení nového povrchu vozovky alespoň v jednom jízdním pásu ještě před zimním přerušením prací. Ve skutečnosti se ale jen u dvou z nich podařilo dokončit alespoň přípravné práce. V úseku mezi Šternovem a Psáři na Benešovsku silničáři ještě v prosinci dokončovali práce ve středním dělícím pásu, v úseku Lhotka - Velká Bíteš tyto práce před zimní přestávkou ještě ani nebyly zahájeny.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie. Na rozestavěných úsecích by se práce mohly obnovit začátkem dubna. Záležet bude především na počasí.

Trasa dálnice D1


Také čtěte:

V Česku v roce 2014 nepřibude ani metr dálnice nebo železnice

D1 nestačí. ŘSD chystá opravu nejfrekventovanější tepny v Česku

ŘSD dostalo téměř milionovou pokutu, kvůli „uspěchanému“ mostu


Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Slovenský kotel nesplňuje podmínky dotační podmínky, tvrdí čeští výrobci

Slovenský kotel nesplňuje podmínky dotační podmínky, tvrdí čeští výrobci

Čeští výrobci domácích kotlů si stěžují, že v rámci dotací na pořízení nových kotlů si domácnosti mohou pořídit kotle, které nesplňují předepsané emisní parametry. Podezřelý je… více

Komerční prezentace
Mobilní web