Dálnice D3 do Rakouska se může zdržet až o dva roky, chybí nová EIA

Fotogalerie Výstavba dálnice D3 od Českých Budějovic k rakouským hranicím se může zpozdit. Stavba nemá posudek vlivu na životní prostředí (EIA) podle aktuální novely. Úsek měl být hotový v roce 2021. Pokud by musel vzniknout nový posudek na stavbu, zpozdí to celý projekt podle odhadů minimálně o jeden až dva roky. Novinářům to řekl hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola (ČSSD) po mimořádném jednání Spolku pro výstavbu dálnice D3 a rychlostní komunikace R4.

Vizualizace dálnice D3 z Českých Budějovic do Rakouska Dalších 7 fotografií v galerii
21.3.2016 13:37   |  

„Teď je otázkou, zda-li se na nich (úsecích) bude muset opakovat EIA, nebo jestli dojde k určité verifikaci stanovisek a bude moci příprava dál pokračovat,“ uvedl senátor a předseda spolku Pavel Eybert (ODS). Nový posudek by se měl týkat také obchvatu Českých Budějovic. Zimola uvedl, že situace je nepříjemná i kvůli tomu, že ředitelství silnic a dálnic má peníze na výstavbu D3 i D4, která má vést z Prahy do Českých Budějovic přes Písek.

Současný projekt dálnice je založen na posudku EIA z roku 1992. Pokud chce Česká republika čerpat na stavbu dotace z Evropské unie, musí mít aktualizovaný posudek vlivu na životní prostředí, který platí od roku 2015.

„To zpoždění nemusí trvat jen rok nebo dva, ono může být i delší. To nastane v momentě, kdy se pak v různých řízeních začnou subjekty odvolávat,“ uvedl předseda senátu Milan Štěch (ČSSD). Dodal, že zástupci České republiky kvůli problematice nového posudku na dálnici intenzivně jednají v Bruselu.

Kromě dálnice D3 hrozí kvůli neaktuálnímu posudku EIA zpoždění o několik let také například části pražského okruhu u Běchovic, chybějícímu úseku dálnice D4 u Milína a z Čimelic do Mirotic, D11 z Hradce Králové do Smiřic, D35 z Opatovic do Ostrova a také poslední chybějící úsek D1 z Přerova do Říkovic.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O potřebě této komunikace se mluví téměř tři desítky let. Zatím je v provozu pouze 40 kilometrů mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku. Ministr dopravy Dan Ťok loni v září uvedl, že zprůjezdnění celé D3 je naplánované do roku 2025. Na podzim začala výstavba úseku mezi Ševětínem a Bošilcem, letos v březnu zahájily práce na úseku Borek - Úsilné a Bošilec - Veselí nad Lužnicí.


Čtěte také:

ŘSD zahájí stavbu dalších úseků D3, ulehčí Strakonicím

Příprava stavby D3 se rozjíždí, stavební firmy se utkají o tučné sousto

Stavba D3 mezi Bošilcem a Ševětínem začíná. Hotovo má být za tři roky

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Němci chtějí zneužití tísňové linky trestat vězením

Němci chtějí zneužití tísňové linky trestat vězením

Bavorský ministr spravedlnosti Winfried Bausback (CSU) požaduje tvrdší sankce za úmyslné zneužití tísňového volání. Pokud se zjistí úmyslné blokování linky, hrozí viníkovi až tři… více

Mobilní web