Dálnice D3: Místo PPP projektu evropské peníze

Nebude se stavět za soukromé peníze v rámci pilotního projektu PPP, který nedávno zrušil ministr dopravy Zbyněk Stanjura. Stavba úseku dálnice D3 od Veselí nad Lužnicí k Českým Budějovicím se tudíž musí financovat jinak.

dálnice D3
29.3.2013 8:17   |  

Ředitelství silnic a dálnic proto zařadilo osmnáctikilometrový úsek mezi takzvané náhradní projekty pro čerpání evropských peněz. Dlouho opomíjená dálnice D3 tak těží z faktu, že stát potřebuje co nejrychleji utratit peníze z evropských fondů a zoufale hledá jakoukoli příležitost.

Přebytek evropských peněz (šance k čerpání je do konce roku 2015) způsobily mimo jiné problémy se severočeskou dálnicí D8, která z evropských programů vypadla. Unie navíc uplatnila plošnou korekci deseti procent na všechny stavby, stát však má šanci peníze utratit jinde. D3 se tak zařadila vedle opravy D1 k největším náhradním projektům. Náklady jsou odhadovány na pět miliard korun. „D3 je nyní naše priorita, navíc je velký tlak z Rakouska dotáhnout rychlé spojení až na hranici,“ uvedl šéf ŘSD David Čermák.

Náhradní projekty ŘSD

necelé dva roky. |

výměna svodidel na komunikacích D5, D2, R6, R10 a R35
dálnice D1: modernizace
dálnice D1: výstavba Přerov–Lipník
dálnice D3: Borek–Úsilné, Veselí nad Lužnicí–Bošilec
R49: Hulín–Fryšták
R35: Hradec Králové–Opatovice
I/11: Nebory–Bystřice

Čtěte také:

Jančura navrhuje D1 rozbít a zalít asfaltem

Stát šetří - kilometr české dálnice bude už „jen“ za 126 milionů

Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

Junckerova noční můra: Budou následovat další referenda?

Junckerova noční můra: Budou následovat další referenda? aktualizováno

Předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker se obává, že po Británii budou následovat další referenda o setrvání v Evropské unii i v dalších členských zemích. Řekl to v rozhovoru… více

Komerční prezentace
Mobilní web