Další změna: Ťok úplně zruší tendr na projektového manažera pro mýtné | E15.cz

Další změna: Ťok úplně zruší tendr na projektového manažera pro mýtné

Další změna: Ťok úplně zruší tendr na projektového manažera pro mýtné
Nový ministr dopravy Dan Ťok
• 
ZDROJ: ČTK

ČTK, vag

Nový ministr dopravy Dan Ťok mění plány svého předchůdce Antonína Prachaře. Zruší totiž soutěž na projektového manažera pro mýtný systém, který měl resortu pomoci s tendrem na provozovatele mýta. Podle Ťoka není manažer potřeba, sám se chce podívat, jak podobné systémy fungují v zahraničí. Ťok zároveň hodlá oprášit nápad na stavbu silnic prostřednictvím PPP projektů.

Výběrové řízení na správce mýtného systému by rád vypsal během první poloviny příštího roku. Příprava obří soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 je jedním z hlavních úkolů nového ministra.

„Čas na vypsání soutěže ještě je. Budu muset zrušit celou soutěž na projektového manažera, nemyslím si, že ho potřebujeme,“ řekl Ťok listu Dnes. Plánuje se podívat, jak fungují mýtné systémy v jiných zemích. Množství placených úseků nyní rozšiřovat nechce. „Myslím, že se stav silniční sítě zásadně nezlepšil natolik, abychom mohli zvyšovat rozsah zpoplatnění,“ dodal.

Výběr manažera nabral zpoždění

Projektový manažer mýtného systému měl podle ministerstva dopravy zpracovat analýzu technologického vývoje v této oblasti v příštích deseti letech a jejich možné využití v systému výběru mýtného. Následně měl vypracovat zadávací dokumentaci k tendru na provoz mýta.

Výběr projektového manažera už měl vítěze, ministerstvo ale koncem listopadu připustilo námitku vyloučeného uchazeče. Nabídkami se tak měla znovu zabývat výběrová komise.

Ministr vyzkouší PPP projekty

Ťok také deníku řekl, že by rád alespoň na jedné dopravní stavbě vyzkoušel zapojení soukromého kapitálu formou partnerství s veřejným sektorem, tedy takzvané PPP. „Mám v hlavě zhruba tři projekty, kde bychom to mohli využít. Jedním je rychlodráha na letiště, silnice R35 z Hradce Králové do Mohelnice a pokračování dálnice D3 z Českých Budějovic na rakouské hranice,“ uvedl.

Plánuje také zveřejňovat všechny smlouvy, u kterých to bude možné, včetně těch na malé zakázky. „V podmínkách výběrových řízení bude zakotveno, že veškeré nabídky v soutěžích bude možné zveřejnit. Funguje to v Polsku, proč by to nemohlo jít i u nás?“ podotkl nový ministr.

Ťok se ministrem dopravy stal ve čtvrtek. Nahradil Antonína Prachaře. Oba do funkce vybralo vládní hnutí ANO. Ťok je desátým ministrem dopravy za posledních šest let.

Autor: ČTK, vag
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!