Dráhy chtějí pět railjetů na linku do Rakouska

Záměr Českých drah koupit od Siemensu moderní soupravy Railjet stále není definitivně mrtev. Naopak, velmi reálně se nyní jeví nasazení railjetů na linku z Prahy přes Brno a Vídeň do Štýrského Hradce. „Na spolupráci s Rakouskými spolkovými drahami jsme již rámcově dohodnuti, byla by to kombinace našich a rakouských souprav,“ řekl mluvčí ČD Radek Joklík.

 railjet
23.5.2012 7:35   |  

České dráhy chtějí koupit od Siemensu už pouze pět souprav místo původně plánovaných 16. Railjety v českých barvách by mezi Prahou a Štýrským Hradcem doplnila pětice railjetů rakouských drah tak, aby byl na lince zajištěn dvouhodinový takt.

Ke skokovému zvýšení kvality vlaků by tak příští rok došlo mimo jiné na klíčovém vnitrostátním spojení mezi Prahou a Brnem. České dráhy nyní o nákupu se Siemensem jednají. A zřejmě se dohodnou, neboť výrobce souprav bude rád alespoň za snížený odbyt.

„Termín pro splnění odkládacích podmínek smlouvy byl posunut na konec června, takže jedinečná nabídka získat v krátké době moderní a komfortní vlaky za unikátní cenu stále platí,“ uvedl mluvčí Siemensu Pavel Kaidl. Právě do konce června by mělo být definitivně jasno.


Čtěte také:

České dráhy možná odstoupí od koupě railjetů

České dráhy zaplatí za soupravy Railjet o 400 milionů více

Deutsche Bahn odmítly Railjety ČD, jednají už jen s Jančurou


Nápad na provozování railjetů pouze jižním směrem vyšel na povrch poté, co koncem dubna zkrachovalo jednání Českých drah a Deutsche Bahn o nasazení těchto vlaků na lince Hamburk–Berlín–Drážďany–Praha a dále do Rakouska. ČD poté nákup 16 souprav za pět miliard korun odpískaly a zdálo se, že railjety se na české koleje nikdy nepodívají.

Jenže jak uvedl generální ředitel Českých drah Petr Žaluda v pondělí na rádiu Impuls, zájem rakouských drah o spolupráci s Českými drahami byl velmi významný. „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že potenciál na té trati byl obrovský,“ komentoval Žaluda u Václava Moravce odmítnutí od Deutsche Bahn. Němci si totiž jako jediného možného partnera pro linku do Hamburku vybrali společnost RegioJet podnikatele Radima Jančury.

Autor: sin

Komentáře

Čtěte také

Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost

Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost

Americká internetová společnost Yahoo čelí žalobě v důsledku útoku hackerů, při kterém jí byly ukradeny údaje týkající se minimálně 500 milionů uživatelských účtů. Žalobu podal… více

Mobilní web