Dráhy hledají autobusového dopravce | E15.cz

Dráhy hledají autobusového dopravce

Dráhy hledají autobusového dopravce
25. října 2012 • 06:52
České dráhy (ČD) po několika měsících pilotního provozu vypsaly první tendr na svou jedinou pravidelnou autobusovou linku. Vítěz by měl zajišťovat spojení od 9. prosince, kdy začne platit nový drážní grafikon, na trase z Hranic na Moravě přes Nový Jičín a Příbor do Frýdku-Místku. Dráhy s ním uzavřou smlouvu na čtyři roky, odhadují přitom, že za služby autobusového partnera zaplatí přes 50 milionů korun.

„Smlouva s vítězem bude podepsána v případě, že pilotní projekt vyhodnotíme kladně a další pokračování autobusové linky odsouhlasí dozorčí rada společnosti,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Podle informací deníku E15 hodnotí na dráze dosavadní pilotní provoz autobusů s umírněným optimismem, počet cestujících v posledních měsících roste především díky začátku školního roku. Autobusy v závazku Českých drah jezdí na severní Moravě od začátku května, prozatím je provozuje společnost Veolia. Tu dráhy vybraly přímo, neboť jde o podlimitní zakázku.

Železniční dopravce přitom uvažuje, že své silniční aktivity ještě rozšíří. „Pracujeme s různými modely spolupráce a zvažujeme i různé relace, kde by autobusy fungovaly jako prostředek svážení cestujících k našim vlakům. Konkrétní rozhodnutí ale zatím nepadlo,“ doplnil Joklík.

Dráhy o zavedení autobusů, které by vozily cestující k navazujícím rychlíkům, uvažují už několik let. Přede dvěma lety například v podniku vznikl plán na 25 autobusových linek ČD, které by ale dotovaly kraje. Plán skončil takzvaně u ledu. Obměněný nápad s autobusy dráhy oprášily až s příchodem konkurenčního RegioJetu podnikatele . Ten žlutými autobusy sváží pasažéry z Ostravska na svůj expres na nádraží v Olomouci.

 

businessinfo.cz

  • V digitálním věku skladují firmy většinu dokumentů stále na papíře. A dělá jim to potíže
  • Pro oznamovatele korupce nejsou potřeba nová pravidla, tvrdí podnikatelé
  • Startup Investiční aukce otevřel faktoring i malým a středním firmám
  • Stát shromažďuje příliš mnoho dat, hrozí zneužití, varují poplatníci před kontrolním hlášením