Dráhy přesvědčují věřitele ČD Cargo, počkejte nám se splacením dluhopisů

Dráhy přesvědčují věřitele ČD Cargo, počkejte nám se splacením dluhopisů
24. listopadu 2013 • 18:38
Odklad splatnosti dluhopisů v hodnotě miliardy korun chtějí dosáhnout České dráhy. Věřitelům za dvouletý posun slibují dvě procenta navíc.

České dráhy chtějí přesvědčit věřitele dceřiné společnosti ČD Cargo, aby ještě počkali se splacením dluhopisů za miliardu korun. V České televizi to prohlásil generální ředitel dopravní společnosti Dalibor Zelený a připustil, že firmě ČD Cargo dráhy také částečně pomohou.

Cargo se v poslední době potýká s poklesem přeprav a prohlubováním ztrát jednotlivých vozových zakázek. V pololetí firma sice skončila se ziskem 208 milionů korun, byl v něm ale započítán prodej majetku. Hospodaření firmy by nově mohlo podpořit snížení poplatků za použití kolejí, zatím ho ale nemá jisté. Loni se nákladní dopravce, který zaměstnává zhruba 9500 lidí, propadl do ztráty zhruba dvě miliardy korun.

Cargo si má vydělat samo

„My se hlavně snažíme přesvědčit věřitele, že si mají ještě další dva roky počkat, protože pak dostanou o dvě procenta více,“ prohlásil Zelený a dodal, že jsou připraveni i na plán B, kdy by jejich výzvu věřitelé nevyslyšeli. „Jsme přesvědčeni, vzhledem k tomu, jak jsme se rozhodli pomoci dceřiné společnosti ČD Cargo jak organizačně, tak i jako laskavá matka nemocné dceři, že její výsledky budou v příštím roce rozumné tak, aby si na splacení dluhopisů částečně vydělala sama a částečně jí samozřejmě při takové 'dardě' musí pomoci mateřská firma,“ doplnil šéf Českých drah.

Až 360 milionů korun získá ČD Cargo od ČD prodejem 80 lokomotiv a 4500 vagonů určených do šrotu. Zelený v pořadu řekl, že k transakci dojde na přelomu roku. „Mateřská firma odkoupí vozy a lokomotivy. Všechny lokomotivy a větší část vozů sešrotuje a rozebere vlastními silami a prodá až tříděný šrot, na kterém více vydělá. Zbytek vozů, přes dva tisíce, prodá, ale kontrolovaným šrotovnám. To znamená takovým, které zabrání, aby se potom tyto vozy nevrátily na české dráhy, protože do šrotu jdou proto, že jsou technicky nezpůsobilé,“ uvedl Zelený.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!