Eurovia CS loni při nižších tržbách zvýšila zisk | E15.cz

Eurovia CS loni při nižších tržbách zvýšila zisk

Eurovia CS loni při nižších tržbách zvýšila zisk
dálnice D47
• 
ZDROJ: silnice-zeleznice.cz

Jan Šindelář

Stavební skupina Eurovia CS loni hospodařila se ziskem 1,36 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst v řádech desítek milionů korun. Zisk se zvýšil navzdory tomu, že tržby klesly o osm procent na 25,3 miliardy korun.

„Podařilo se nám toho dosáhnout zejména díky řadě úsporných opatření, bohužel se nám nevyhnulo ani propouštění. K pozitivním výsledkům z velké míry přispěla úspěšná realizace PPP projektu na Slovensku,“ uvedl ředitel firmy Martin Borovka. Ke konci roku 2010 firma zaměstnávala přes 3800 lidí, o rok později už to bylo necelých 3600 pracovníků. Zmíněný projekt partnerství soukromého a veřejného sektoru se týká slovenské silnice R1, kde se loni v září otevřelo řidičům prvních 50 kilometrů. Další úsek, kterým je obchvat Banské Bystrice, se otevře letos.

Eurovia loni dokončila například také most ve Žďáru nad Sázavou, koridor z Plané u Mariánských Lázní do Chebu nebo úpravu městského centra ve Vranově nad Topľou. V loňském roce se ve skladbě zakázek výrazně snížil podíl silničních staveb. Oproti roku 2010 jich bylo o 18 procentních bodů méně, jejich podíl činil 38 procent. „K největšímu nárůstu došlo u kolejových staveb, zejména pak tramvajových tratí, a u speciálních staveb, které reprezentují například vodohospodářská díla nebo sportovní areály,“ řekl obchodní ředitel Zdeněk Synáček.

Eurovia CS (dříve Stavby silnic a železnic) patří k největším tuzemským stavebním firmám. Od roku 2006 je jejím vlastníkem francouzská Eurovia, která patří do světového koncernu Vinci. Tuzemská Eurovia CS aktuálně vede spor s Ředitelstvím silnic a dálnic o zvlněnou dálnici D47. Obě strany si přehazují zodpovědnost za vady jako horký brambor, Eurovia už na státní organizaci podala žalobu za údajné poškození dobrého jména.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!