Firmy hledají nové způsoby, jak zaujmout mladé. Miléniálové už mají i vlastní aerolinky | E15.cz

Firmy hledají nové způsoby, jak zaujmout mladé. Miléniálové už mají i vlastní aerolinky

27. července 2017 • 15:00

Společnosti všeho druhu se urputně snaží mileniály pochopit. Fascinace touto skupinou dala vzniknout už spoustě nových odvětví – od poradenského byznysu po vlastní aerolinky

Jsou příliš sobečtí, sebevědomí, přelétaví, ale hledají harmonii mezi prací a osobním životem i zpětnou vazbu. Všeobecně známé pravdy i skutečná tajemství o takzvané generaci Y, mladými mezi 18 a 35 roky se závislostí na digitálních technologiích, se snaží podniky po celém světě pochopit a využít nejen pro svůj marketing, ale hlavně zisk.

Například CNN před časem spustila svůj internetový startupový kanál s videem, které má cílit především na mladé na sociálních sítích. Finanční společnosti v USA i v Británii spouštějí speciální aplikace na správu peněz určenou speciálně pro mileniály: příkladem je Robinhood, údajně jediná platforma na trhu, která umožňuje obchodování stoprocentně zdarma bez poplatků a provizí.

Aerolinky sázejí na extra příplatky, z cestujících takhle loni vyždímaly desetinásobek

Mileniálové jsou ale lukrativní skupinou hlavně pro obor cestovního ruchu. Velmi často dělají kompromisy jinde, jen aby pak mohli cestovat, málo plánují dopředu. Cena je pro ně i tak ale důležitým kritériem. I proto letecká společnost Air France přichází se zcela novým brandem Joon – flotilou letadel určených výhradně pro mileniály.

Nemá to být jen další nízkonákladová aerolinka, údajně půjde o lety s kombinací zážitků, porozumění a nabídkami všeho potřebného v moderním pojetí. Samozřejmostí má být internetové připojení na palubě, což je pro generaci Y zásadní, a obecně naprosto odlišný servis palubního personálu. Jaký, to zatím není známo.

Delší mládí, drahá dospělost. Generace Y má v Česku i na Západě shodný úděl

Létat má Joon začít v září z pařížského letiště Charlese de Gaulla na Blízký východ, do severní Afriky a po Evropě. Za rok pak mají být dostupné i delší lety.

Zda si budou moci v mileniálském letadle koupit letenky i starší cestující, není jasné, nejspíš by ale aerolinky čelily obvinění z diskriminace. Je ovšem otázka, zda vůbec jiní lidé budou chtít v takovém letadle cestovat.

Šašek provokuje: Hypotéka? Ne, raději avokádové toasty. O čem svědčí bizarní logika miléniálů

 
>
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!