Flixbus vyzve na souboj Jančuru, vstupuje na vnitrostátní linky | E15.cz

Flixbus vyzve na souboj Jančuru, vstupuje na vnitrostátní linky

Jan Šindelář

Německý autobusový dopravce Flixbus spustí příští týden expanzi na české vnitrostátní linky. Zelené autobusy propojí od 17. srpna sedmnáct českých měst, nejfrekventovanější bude linka Praha – Brno. Flixbus se tak střetně s českou konkurencí, především Regiojetem Radima Jančury. „Chtěli bychom se stát nejsilnějším autobusovým dopravcem na českém trhu,“ uvedl šéf české odnože Flixbusu Pavel Prouza.

Mezi Prahou a Brnem budou jezdit zelené autobusy 28 krát denně, z toho bude 19 spojů výhradně vnitrostátních, zbytek jsou mezinárodní linky. Cena dnes v prodejním systému firmy činí 149 korun. Flixbus zamíří z Prahy i do Českých Budějovic a Českého Krumlova, Karlových Varů, Liberce, Plzně či Ostravy. Do jeho sítě tak přibudou i města jako Tábor, Písek, Benešov či Jihlava.

Flixbus přitom po celé Evropě uplatňuje netradiční byznysový model. Samotná firma nevlastní žádné autobusy, ty pro ni provozují jiní dopravci. V České republice je výhradním partnerem Umbrella Coach & Buses, která už pro zeleného dopravce vyhradila přes 90 autobusů.

Do tuzemské expanze Flixbusu přitom podle majitele Pavla Steinera investovala zhruba tři miliony eur. Počítá přitom s návratností čtyři až pět let. Flixbus zvažuje v tuzemsku i další linky. „Máme otevřenou spolupráci až do 180 autobusů, dnes jsme na polovině,“ řekl Steiner. Vyjádřil přitom naději, že se na trhu nerozhoří cenová válka s konkurencí.

Letitá kauza dálnice D3 možná spěje ke konci. Stát majitelům pozemků nabídl odškodné
 

„Konkurence se určitě nebojíme, je normální součástí trhu. Určitě nebudeme ale nečinně přihlížet. Uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky v České republice jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

RegioJet se přitom ocitl v nezvyklé situaci. Dosud sám působil jako dravec, který dobývá linky a snaží se vytlačit soupeře, nyní bude muset čelit zahraniční konkurenci. Flixbus vznikl v roce 2013 v Mnichově v reakci na liberalizaci německého trhu dálkové dopravy.

Dnes provozuje 200 tisíc spojů denně, vedle mezinárodních linek zatím vybudoval národní sítě v Německu, Rakousku, Francii, Itálii, Nizozemsku, Dánsku a Chorvatsku. Součástí expanze do českých zemí je i založení dceřiné firmy.

Jak by mohla vypadat formule 1 v roce 2025? Monoposty se zřejmě dost promění

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!