Hlavní nádraží Italům vyneslo 48 milionů

České dceři italské firmy Grandi Stazioni se daří každým rokem lépe. Společnost, která se specializuje na obnovu a komerční využití nádražních budov, za loňský rok vydělala téměř 48 milionů korun, což je meziročně o 31 procent více. „Hlavní vliv na zlepšení výsledků mělo zvýšení obsazenosti, některé prázdné prostory se nám podařilo nově pronajmout. A také jsme snížili náklady,“ řekl jednatel Grandi Stazioni Česká republika Andrea Odoardi.

Praha hlavní nádraží
16.6.2014 6:50   |  

Základem podnikání společnosti je pražské hlavní nádraží, kterému Italové dávají novou tvář postupně už od roku 2006. Prozatím investovali více než miliardu korun. „Návratnost je dlouhodobá, ze zisku splácíme úvěry a investici, společníkům jsme doposud nevyplatili dividendy. Myslíme třicet let dopředu,“ doplnil Odoardi.

Jenže právě další investice mohou být problém. Italové by rádi změnili harmonogram prací na obnově historické Fantovy budovy, její úplné dokončení chtějí odložit na podzim 2019. S drahami proto diskutují o úpravě smlouvy. Národní dopravce ale trvá na dodržení původní smlouvy z roku 2003, tedy na rekonstrukci celé budovy do roku 2016. Grandi Stazioni se chtějí nejdříve soustředit na služby pro cestující a obnovit v termínu střechu, fasádu a přízemí včetně VIP salonku.

ČD: Opravit se musí i technické zázemí

„Trváme na tom, aby předmětem rekonstrukce bylo i technické zázemí. Z naší strany nepřichází v úvahu, že by se opravovala jenom půlka budovy,“ řekl náměstek ředitele ČD pro správu majetku Martin Ďurina. Obě strany přitom věří, že se dohodnou. Teoreticky ovšem připadá v úvahu i možnost, že když na podzim 2016 nebude Fantova budova hotova, Grandi Stazioni se budou z projektu poroučet. A to o celých třicet let dříve, než plánovaly. Rozhovor s Andreou Odoardim čtěte zítra

V italské režii Grandi Stazioni podepsaly s ČD smlouvu v roce 2003. Kvůli úředním průtahům se začalo hlavní nádraží opravovat až v roce 2006. Teprve po zkolaudování všech etap získají Grandi Stazioni nádraží do pronájmu na dalších 30 let. Nyní probíhá rekonstrukce Fantovy budovy. Firma má v nájmu ještě nádraží v Mariánských Lázních.


Čtěte také:

O prodeji českých nádraží rozhodne Brusel

Převod nádraží je připraven. Ve hře je sedm miliard

Albert Wimmer: Nová nádraží jsou katedrálami 21. století

Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

Financial Times: Trapná V4 těží z EU a zároveň se ji snaží zničit

Financial Times: Trapná V4 těží z EU a zároveň se ji snaží zničit

Za trapné britský list Financial Times (FT) ve svém článku o rozporech uvnitř Evropské unie před zářijovým summitem v Bratislavě označil země visegrádské čtyřky (Česko, Slovensko,… více

Mobilní web