Jak se jezdilo za socialismu? Na D1 dvě pumpy, žádné rychlostní limity a benzin za dvě kačky

25. února 2017 • 16:15

Škodovky, kam se podíváte, doplněné Ladami a několika málo dalšími vozy z Východu, malý provoz. Tak nějak za socialismu vypadala automobilová doprava.

Jak však vypadala tehdejší silniční doprava? Pojďme si to připomenout. Začněme pozitivně, řidičům se totiž na silnicích před pár lety žilo volněji díky menší dopravě. V městských ulicích bylo snazší zaparkovat, na silnicích a dálnicích se pohybovalo méně aut. Vysokokapacitních silnic přitom bylo výrazně méně než dnes.

První dálnice otevřela až v roce 1971 (úsek dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi), přičemž z Prahy až do Brna mohli řidiči po dálnici dojet až v roce 1980. Do konce roku 1989 pak bylo v ČSR v provozu 336 kilometrů dálnic a 218 km rychlostních silnic. To k 1. lednu 2015 v Česku bylo zprovozněno 1 228 kilometrů dálnic.

Fascinující: V ranním šálku kávy je ukrytý obrovský chemický vesmír
Inženýrské orgie: Podívejte se na nejdivočejší prototypy sovětských náklaďáků

Volnost provozu ale souvisela s tím, že automobilů v Československu jezdilo výrazně méně než dnes, vlastnit automobil totiž nebylo tak běžné. Pohledem statistiky to vypadalo následně: v roce 1970 počet registrovaných automobilů přesáhl milion aut a v roce 1988 činil 2 247 773 osobních automobilů, k 30. září 2015 bylo v Česku registrováno celkem 5 110 452 osobních aut.

Pokračování článku najdete zde.

Více podobných témat na Auto.cz.

Ladislav Semetkovský: Drony čeká boom jako internet před 20 lety
Češi objevují kouzlo legálního sledování filmů na internetu, na trhu se objeví další hráč
Jako Stodolní: Z pražské Dlouhé třídy se stává obdoba vyhlášené ostravské ulice

Autor: David Bureš
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!