Jančura posílá vozíčkáře konkurenci. Nechce drahám platit výpalné | E15.cz

Jančura posílá vozíčkáře konkurenci. Nechce drahám platit výpalné

Jančura posílá vozíčkáře konkurenci. Nechce drahám platit výpalné
RegioJet v Ostravě
• 
ZDROJ: CC BY-SA 2.0: Petr Dadák

nos, sinČTK

Železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency, který provozuje rychlíky mezi Prahou a Ostravskem, doporučuje vozíčkářům, aby cestovali s konkurencí. Důvodem jsou prý zpoždění vlaků, která vznikají kvůli administrativním a technickým potížím.

Regiojet nezvládá přepravovat vozíčkáře. Kvůli problémům s nastupováním a vystupováním prostřednictvím výsuvné plošiny jim přestane nabízet některé služby a doporučuje jim, aby cestovali s konkurencí. Proti kroku RegioJetu, který na novou situaci upozornil na svých webových stránkách, se již ohradil předseda Národní rady osob se zdravotním postižením ČR Václav Krása. Považuje ho za diskriminační. České dráhy i Leo Express službu vozíčkářům nabízejí dále.

„Nejsme schopni těmto cestujícím nabídnout odpovídající prostor pro sezení. Jejich přeprava vyžaduje z naší strany zajištění administrativních a technických požadavků, které jsou v některých případech časově náročné,“ uvdl RegioJet. Jde především o zajištění zvedací plošiny pro nástup a výstup, jejímž vlastníkem jsou České dráhy. Dalším problémem je v některých stanicích i přístup na nástupiště.

Majitel společnosti Radim Jančura řekl, že jde o opatření, které reaguje na ceny za použití plošiny. „České dráhy si účtují 3600 až 7200 korun v závislosti na čase objednání a na typu obsluhy. Do 48 hodin platíme standardní sazbu, do 36 hodin o polovinu vyšší. Potom už plošinu objednat nelze,“ zdůraznil Jančura. ČD si však za cenou stojí. „Nechceme už na toto výpalné přistupovat….Pro vozíčkáře se situace naopak zlepší. Už nebudou muset kvůli Českým drahám hlásit svou jízdu dlouho dopředu. Prostě se dostaví a naši stevardi je naloží,“ řekl E15 Jančura. V budoucnu by chtěl na ostravskou linku pořídit vozy, které budou vybaveny plošinou a pro vozíčkáře bude místo mezi ostatními cestujícími. Sedm vozů ho vyjde na 200 milionů korun. „Je potřeba, aby se stabilizovala ekonomika provozu,“ řekl Jančura.

Nízkopodlažní Leo Express

České dráhy poskytují cestujícím převážně na regionálních spojích už řadu vlaků s nízkopodlažním oddílem, v rychlících bez nízkopodlažních vozů zajišťují nástup a výstup právě zvedací plošinou. Leo Express disponuje novými vlaky, které na cestující na invalidním vozíku pamatují nízkopodlažními oddíly. Jejich nástup je nenáročný i proto, že na trati z Prahy do Ostravy jsou nástupiště ve výšce podlahy vlaku.

U dveří je výsuvná plošina a lidé si musejí koupit v rezervačním systému jízdenku přesně na místo, kvůli vysunutí plošiny musí zákazník informovat dopravce na zákaznické lince alespoň 24 hodin předem.

Autor: nos, sinČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!