RegioJet míří na německý trh | E15.cz

Jančura přesune část flotily do Německa, „udeří“ na FlixBus na jeho domácí půdě

Jiří Liebreich

Český dopravce RegioJet chce ještě letos vstoupit na vnitrostátní autobusový trh v Německu. V rozhovoru pro E15 to řekl majitel společnosti Radim Jančura. Vedle toho dopravce výrazně posílí mezinárodní spoje na trase Berlín – Drážďany – Praha nebo Hamburk - Berlín - Drážďany – Praha. S expanzí souvisí i záměr postavit nové prodejní místo na centrálním autobusovém nádraží v Berlíně.

Důvodem přesunu značné části flotily RegioJetu je údajně agresivní cenová strategie, kterou v Česku aplikuje konkurenční Flixbus. „Přišel nás zničit. Jedná se o vnitrostátní přesun do Německa, přesný počet autobusů ale zatím nemohu konkretizovat,“ uvedl Jančura. Aktuálně provozovaný vnitrostátní úsek z Drážďan do Berlína, jenž je součástí mezinárodního spoje, prý dělá z RegioJetu třetího největšího autobusového dopravce na německém trhu. 

„Pokud bychom museli i dál optimalizovat stávající domácí linky a přestali bychom zakládat hodinový takt (kdy jezdí autobusy každou hodinu, pozn. red.), znamenalo by to, že každý autobus může jít do zahraničí. Tam, kde Flixbus generuje obrovské zisky, díky zlikvidování konkurence,“ podotkl šéf společnosti. Zatímco Flixbus v Česku jezdí podle Jančury za polovinu ceny, než by měl, RegioJet bude v Německu jezdit za cenu mírně převyšující náklady. "Přesto bude výrazně nižší než cena Flixbusu," dodal Jančura.

Jančura svými autobusy spojí Prahu a Brno s letištěm v Budapešti

Flixbus dnes dominuje tamnímu trhu s podílem přesahujícím devadesát procent. Součástí expanze českého dopravce v Německu je i otevření prodejního místa na centrálním autobusovém nádraží v Berlíně, k němuž dojde nejpozději do čtyř měsíců. „Přípravy jsou ve finální fázi, koupit bude možné i jízdenky do vlaků,“ upřesnil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Proti podobné kritice se ovšem už dříve ohradil ředitel Flixbusu pro Česko a Slovensko Pavel Prouza. „Rozhodně nechceme nikoho ničit. RegioJet by neměl být překvapený z toho, že nějaká jiná firma chce začít podnikat na trhu. Nepřicházíme s tím, co na trhu již je, abychom někoho vymazávali z mapy, naopak chceme přinést vítanou konkurenci na trh,“ řekl v rozhovoru pro server Lidovky.cz.

Image autobusové dopravy byla zpočátku špatná, přiznává zakladatel FlixBusu André Schwämmlein

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!