Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky | E15.cz

Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky

19. listopadu 2014 • 17:52
České a slovenské železnice se brzy dočkají nové série lokomotiv. Nejmodernější stroje od Siemensu, které nesou označení Vectron, budou tahat žluté vlaky Regiojetu. Společnost podnikatele Radima Jančury je získá z Rakouska na operativní leasing.

Vectrony budou nejprve nasazeny na novou linku Regiojetu z Bratislavy do Košic, první přírůstek z celkových tří kusů chce podnikatel představit už tento pátek v Praze na hlavním nádraží.

„Od prosince příštího roku bychom pak rádi nasadili dalších asi osm Vectronů na naší linku z Prahy na Ostravsko,“ řekl Jančura serveru E15.cz. Podle něj je současná flotila lokomotiv Regiojetu na hranici své kapacity; firma používá devět škodováckých lokomotiv z počátku devadesátých let, které si přivezla z Itálie.

Podle Jančury za akvizicí Vectronů pro českou linku stojí snaha výrazně prodloužit vlaky. Zatímco dnes jezdí většinou sedmivozové soupravy, do budoucna chce brněnský podnikatel vypravovat až patnáctivozové vlaky. V osobní dopravě by tak zřejmě šlo o nejdelší vlaky v tuzemsku. Silné Vectrony přitom mají zaručit, že bude dodržen dojezdový čas.

Univerzální lokomotivu Vectron vyvinul Siemens jako nástupce rodiny lokomotiv Eurosprinter, kam patří i známý Taurus Rakouských spolkových drah.

Provozní rychlost Vectronu je 200 kilometrů v hodině. Siemensovská lokomotiva jako první na světě splnila normy TSI pro interoperabilitu vysokorychlostní železnice. Druhou lokomotivou, která se chlubí stejným úspěchem, je Škoda 109E zvaná Emil Zátopek.

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu pomáhající rozkládat plasty, uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou