Jančurovy vlaky v květnu poprvé vydělaly | E15.cz

Jančurovy vlaky v květnu poprvé vydělaly

Jančurovy vlaky v květnu poprvé vydělaly
Radim Jančura
• 
ZDROJ: čtk

Jan Šindelář

Žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury se v květnu, tedy sedm měsíců od vyjetí na koleje, dostaly poprvé do zisku. Dosud prodělávaly řádově miliony měsíčně, v dubnu ztráta činila čtyři miliony. „Teď v květnu to ještě nebude moc, řekněme černá nula, v červnu už to bude výraznější,“ řekl Jančura v rozhovoru pro deník E15.

Spekulovat o výši celoročního zisku je podle něj předčasné. Zisk měl přitom podle původních plánů přijít o něco dříve. Za skluzem ve finančních plánech může stát pomalejší náběh souprav. Žluté vlaky donedávna často jezdily jen se třemi vagony, dnes mají nejkratší soupravy minimálně čtyři vagony, ve špičkách se budou prodlužovat až na osm vozů.

Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je průměrná obsazenost souprav 85 procent a jen v dubnu se přidáním vagonů počet přepravených cestujících zvýšil denně o 500. Firma v průměru každý den přepraví mezi Prahou a Ostravou 3100 cestujících.

Na lince jezdí zatím sedm párů žlutých vlaků místo plánovaných devíti. „Rozhodli jsme se, že bude obchodně výhodnější mít delší vlaky. Ta poslední souprava přibude zřejmě v září,“ doplnil Jančura.

První zisk přitom hlásil už loni na podzim. Jenže podnikatel čísla přepočítával na plánovaný plný provoz, na který také rozkládal režijní náklady. Tehdy ale jezdily pouze tři spoje v každém směru. Vinu na zpožděné ziskovosti RegioJetu prý také nesou České dráhy, které po vstupu konkurence šly dolů s cenou.

Podle Jančury tak vlaky ČD nyní jezdí pod náklady, podnět RegioJetu proto řeší antimonopolní úřad. Po ostravské trati chce RegioJet začít jezdit na trase Hamburk–Berlín–Praha, kde má na dosah lukrativní smlouvu s Deutsche Bahn. Velikost firmy se tím více než zdvojnásobí.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!