Jediný zájemce o ČSA: Korean Air nabízí 67,5 milionu korun

aktualizováno Zájem o České aerolinie mají pouze korejské aerolinky Korean Air, druhý zájemce Qatar Airways závaznou nabídku nepředložil. Korejské aerolinie za 44procentní podíl v ČSA nabízejí 2,64 milionu euro (zhruba 67,5 milionu korun). Po dnešním jednání vlády to oznámil ministr financí Miroslav Kalousek.

 ČSA
6.3.2013 16:53   |  

„Nabídku společnosti Korean Air považuji za vyvážený kompromis s velkým potenciálem pro další rozvoj leteckého odvětví v České republice. Pro naši proexportní politiku bude zajímavé dálkové propojení na asijské trhy i rozvíjení Letiště Václava Havla jako přestupního bodu,“ řekl Kalousek.

Nabídnutá cena odpovídá znaleckému posudku společnosti Ernst&Young. Ta odhadla hodnotu českého národního dopravce na 148,5 milionu korun. Podle analytika společnosti Cyrrus Tomáše Menčíka vláda nemohla za ČSA požadovat více. Hrozilo naopak, že Korean Air za ztrátové ČSA nabídnou symbolickou korunu, nebo podobnou částku. K prodeji ČSA za nabízenou sumu nejspíš dojde, myslí si Menčík. „Cenová nabídka plně odpovídá předpokládané hodnotě požadovaného podílu v národním dopravci a navíc to naznačuje i optimistický tón, se kterým dnes ministr Kalousek informaci přednesl,“ dodal

Anketa

Měl by stát prodat ČSA za stávajících podmínek?

Ano   59% Ne   41%

V anketě hlasovalo 530 čtenářů.
Hlasování bylo ukončeno.

další ankety

Jak uvádí ministerstvo financí, Korean Air chtějí v Praze vytvořit jeden ze svých evropských leteckých uzlů. To by znamenalo, že síť linek ČSA poslouží jako návazné spojení pro cestující z Asie a naopak. Povede to k lepšímu využítí kapacit českého dopravce a tím ke zvýšení jeho ziskovosti. Korean Air ale hodlají rozvíjet i dálkové linky ČSA.

Vláda nabídku Korean Air zatím pouze vzala na vědomí, projednat by jí měla příští týden. Pokud ji schválí, smlouva by se podle Kalouska mohla podepsat do konce dubna a následné předání akcií a převod peněz by se stihly do konce první poloviny tohoto roku.

Stát se ČSA pokoušel prodat už v roce 2009, tehdy v druhém kole výběrového řízení zůstalo jen kosorcium firem Unimex a Travel Service, které nabízelo miliardu korun. Zájemce měl ale podmínu, že jmění ČSA bude alespoň na nule, dopravce v té době vykazoval mínus 700 milionů korun. Vláda si tehdy od privatizace slibovala zisk tří až pěti miliard korun a rozhodla se ČSA neprodat. Firma od té doby prošla výrazným zeštíhlením, nyní disponuje menším počtem letadel i ořezanou sítí linek.

Korean Air
Korejské společnosti se dlouhodobě daří provozovat jedinou úspěšnou linku z Prahy do východní Asie. Na linku Praha–Soul od v létě nasazuje Boeing 747. Firma je partnerem Českých aerolinií v alianci SkyTeam.
Počet letadel: 121
Tržby: 65 miliard korun
Provozní zisk: 2,1 miliardy korun
Počet cestujících: 23,3 milionu

Čtěte také:

Zdeněk Pečený: Stále jste členem OK Plus?

Nejpřesněji létají japonské aerolinky, ČSA vyklidily předloňskou pozici

Autor: čtk, bru

Komentáře

Čtěte také

Obchodní dohoda TTIP asi nebude, jednání podle Gabriela zkrachovala

Obchodní dohoda TTIP asi nebude, jednání podle Gabriela zkrachovala aktualizováno

Jednání o volném obchodu mezi Evropskou unií a Spojenými státy v podstatě zkrachovala. Televizi ZDF to řekl německý vicekancléř a ministr hospodářství Sigmar Gabriel. Plánovaná… více

Mobilní web