Jindřichohradecká úzkokolejka se dělí, kraje mají posílat víc peněz | E15.cz

Jindřichohradecká úzkokolejka se dělí, kraje mají posílat víc peněz

Jindřichohradecká úzkokolejka se dělí, kraje mají posílat víc peněz
úzkokolejka
• 
ZDROJ: úzkokolejka

Jan Šindelář

Dvě vzájemně propojené firmy jsou cílem projektu, který zahájila společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD). Jedna bude mít na starosti známou úzkorozchodnou trať a její příslušenství, druhá na ní bude pouze provozovat vlaky.

„Chtěl bych, aby k tomu došlo ještě v prvním čtvrtletí,“ uvedl ředitel a spolumajitel společnosti Boris Čajánek. Ve hře jsou především poplatky za užití dopravní cesty, které bude dopravce platit správci infrastruktury.

EK souhlasila s podporou infrastrukturních projektů, Česku pošle miliardy

Cílem je přesvědčit Jihočeský kraj a kraj Vysočina, aby tyto platby zahrnuly do dotací na dopravní obslužnost. Jindřichohradecké dráhy se s oběma kraji dlouhodobě přou o výši dotací. Média přitom čas od času informují o neutěšené finanční situaci železniční firmy. Naposledy Jindřichohradecký deník psal v září o odstavení modernizovaných motoráků na náhradní díly kvůli nedostatku peněz.

JHMD provozuje železniční dopravu na osmdesáti kilometrech vlastních úzkokolejných tratí mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí a Jindřichovým Hradcem a Obrataní. Společnost s ročním obratem šedesát milionů korun provozuje celoročně pravidelnou osobní a nákladní dopravu v regionu a v letní sezoně vypravuje pravidelné parní vlaky s historickými vozy. Ročně přepraví kolem 400 tisíc cestujících.

 

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!