Kde stavět objížďku přejezdu ve Studénce? Firmy chtějí jednat o pozemcích

Kde stavět objížďku přejezdu ve Studénce? Firmy chtějí jednat o pozemcích
16. listopadu 2015 • 11:42
Společnosti, jimž patří areál bývalé Vagónky Studénka, jsou připraveny jednat o trase náhradní silnice, která by odvedla kamiony od rizikového železničního přejezdu, řekli zástupci společnosti MSV Metal Studénka a AK 1324. Nová silnice by měla vést právě přes bývalé pozemky Vagónky. Starosta Studénky na Novojičínsku Lubomír Šobich řekl, že firmy by během týdne měly dostat návrhy variant řešení.

O uzavření přejezdu a vybudování náhradní trasy se začalo uvažovat poté, co tam v červenci vlak Pendolino narazil do kamionu, jenž vjel na přejezd na červenou a zůstal stát mezi kolejemi. Nehoda stála život tři lidi. Další tragédie se tam málem stala v říjnu. Na přejezd vjel další kamion na červenou. Těsně předtím, než tam projel vlak, ale prorazil závoru a ujel.

„Uzavření přejezdu bez toho, aby byla vybudována náhradní komunikace, by bylo pro město a naši firmu katastrofou. Proto MSV Metal Studénka již dříve aktivně vstoupila do jednání s městem a podpořila jeho vedení v přípravě varianty hlavní logistiky kamionů kolem kolejiště přes areál bývalé Vagónky,“ uvedl generální ředitel MSV Metal Studénka Ivo Lazecký. Firma je podle něj připravena jednat o řešení týkajícím se pozemků v areálu, které jí patří a připadají v úvahu pro stavbu objízdné komunikace.

K jednáním je připravena i společnost AK 1324, které patří druhá polovina pozemků v areálu a podle níž vybudování náhradní trasy je možným řešením rizikové situace.

Součástí řešení situace kolem rizikového přejezdu má být kromě postavení náhradní silnice pro kamiony také vybudování tunelu pod tratí pro pěší a cyklisty

„Zatím nevíme nic jistého. Bude se jednat o tom, co by připadalo v úvahu. Přijdeme o pozemky, což by neslo technické i firemní problémy. Bude nutné si to vyříkat. Za jistých podmínek by to ale bylo řešitelné,“ řekl spolumajitel firmy Karel Chvostek.

Starosta Šobich řekl, že navržené varianty teď schválí vedení města. „Pak je dáme k připomínkám podnikům Metal a AK 1324. Když nebudou mít připomínky k těm navrženým variantám, na základě tohoto jednání hned začneme poptávat zpracovatele projektové dokumentace,“ řekl starosta.

Součástí řešení situace kolem rizikového přejezdu má být kromě postavení náhradní silnice pro kamiony také vybudování tunelu pod tratí pro pěší a cyklisty. Uskutečnění těchto opatření ale potrvá nejméně několik let.

„Kvůli této prodlevě si myslíme, že by dráhy a policie měly urgentně posílit preventivní zabezpečení přejezdu o výstražné tabule a další zvukovou signalizaci při červené,“ dodal Lazecký.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!