Leo Express chystá expanzi za 7,25 miliardy korun

Fotogalerie Nový železniční dopravce Leo Express chce do pěti let investovat 7,25 miliardy korun. Vedle trati Praha - Ostrava, na které zahájí provoz v prosinci, připravuje vstup na další trasy. Nejvíce se zajímá o dráhu mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Uvedl to předseda představenstva a zároveň majitel společnosti Leoš Novotný.

 Leoš Novotný, Leo Express Dalších 7 fotografií v galerii
25.4.2012 15:49   |  

Podle Novotného je důvod pro vstup na trať na jih Čech chybějící dálnice mezi Prahou a Českými Budějovicemi, ale i modernizace železnice mezi oběma městy. České dráhy podle něj navíc tuto trať dlouhodobě zanedbávají a kvůli zastaralosti na ní využívají nejstarší techniku, kterou mají k dispozici, dodal. Na kolejích bude Leo Expres soupeřit i s Regiojetem podnikatele Jančury.


Více čtěte: Leo Expres přetáhl Jančurovi dalšího manažera


Mezi Prahou a Ostravou bude podle Novotného jezdit osm párů vlaků, což zajistí čtyři soupravy. Z celkového trhu, který činní 10 tisíc cestujících denně, dopravce předpokládá, že se mu podaří získat třetinu. V každém vlaku by tak podle závislosti na denní době mělo jet mezi stem až dvěma sty pasažéry. Cena jízdenek zatím není přesně stanovena, ale nebude se lišit od nabídky konkurence, dodal Novotný.

Leo Express uvažuje i o spojení Prahy, Brna a Vídně, Ostravy a Vídně, o trati z Prahy do Ústí nad Labem a spojení Prahy a Plzně. Firma je chce provozovat bez dotací, ačkoli nyní České dráhy dotace na jejich provoz dostávají. Podle Novotného by tratě mohly být ekonomicky výdělečné vzhledem k nižší hmotnosti nových elektrických jednotek Stadler Flirt, díky kterým ušetří na poplatku za dopravní cestu a zároveň i na energiích. Pro své vlaky už firma vybírá vhodný personál.


Více čtěte: Leo Expres zahájil nábor průvodčích a strojvůdců


Liberalizaci řady těchto tratí a zároveň přístup nových soukromých dopravců ke státním dotacím chystá ministerstvo dopravy až kolem roku 2020.

Leo Express v současnosti očekává dodávku pěti nových vlaků. Za jejich nákup a vybavení utratil zhruba 1,5 miliardy korun. Mají zajišťovat spojení mezi Prahou a Ostravou, zbylý pátý vlak bude v záloze pro případ poruchy. Pro použití na dalších tratích dopravce poptává dalších 13 souprav. V dubnu firma začala s náborem prvních 80 lidí pro obsluhu trati mezi Prahou a Ostravou.

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Zákazníci mají zájem o nové služby, tvrdí O2. Zisk vyrostl na 2,5 miliardy

Zákazníci mají zájem o nové služby, tvrdí O2. Zisk vyrostl na 2,5 miliardy aktualizováno

Operátor O2 v prvním pololetí zvýšil konsolidovaný čistý zisk o desetinu na 2,55 miliardy korun. Provozní výnosy klesly o necelé jedno procento na 18,22 miliardy Kč. Výnosy v… více

Mobilní web