Leo Express se pro tendr spojil s bývalým Viamontem

Fotogalerie Společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného dnes potvrdila svojí účast v tendru na dotované vlaky z Ostravy přes Opavu do Olomouce. Firma se svým zájmem o dotované vlaky nikdy netajila, překvapením ale je oznámená spolupráce se společností GW Train Regio, což je bývalý Viamont.

Leo Express Dalších 17 fotografií v galerii
10.7.2012 15:43   |  

Obě firmy půjdou do ministerské soutěže společně jako sdružení. Financování zajistí Leo Express, GW Train Regio přinese know-how, neboť už léta provozuje vlaky v příhraničních regionech na severu republiky.

„Jsme si jisti, že náš koncept moderní úsporné dálkové dopravy je velmi perspektivní a konkurenceschopný,“ uvedl majitel Leo Expressu Leoš Novotný. Společný projekt má název ECO-FLOW, což mimo jiné znamená ekologii a nízké náklady. Firmy chtějí pro moravskoslezskou trať nabídnou nové zelenobílé motorové soupravy. Do soutěže hodlají jít i další dopravci, například RegioJet Radima Jančury.


Více čtěte:

Velká vlaková soutěž

Leoš Novotný představil svůj Leo Express

Radim Jančura: Linkou do Hamburku se RegioJet zdvojnásobí


Převratná soutěž o dotace na kolejích má však řadu háčků. Tuzemská dcera nizozemských železnic Abellio ČR si na podmínky stěžuje u antimonopolního úřadu. Ministerstvo totiž nechce zveřejnit současné tržby na trati s poukazem na obchodní tajemství Českých drah. Vedení Abellia přitom tvrdí, že bez tohoto čísla je v nevýhodě a nemůže podat přesnou nabídku.

Nelení ovšem ani České dráhy, které poslaly na ministerstvo řadu námitek. Vadí jim například náročné podmínky na kvalitu vlaků, poukazují také na svou povinnost pečovat o nádraží. Ministerstvo navíc odsunulo termín podání přihlášek o tři měsíce na říjen a hodlá upravovat dokumentaci.

To ale podle některých názorů může celou soutěž zneplatnit. Pokud se podaří soutěž uskutečnit, začne vítěz na trati jezdit v prosinci 2014. Soutěžit se má i o další dotované tratě, například ve směru z Prahy do Děčína. Ministerstvo vyplatí ročně Českým drahám na dotacích čtyři miliardy ročně, postupným soutěžením by ale měly dostat šanci na část koláče i soukromí dopravci.

Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

Kde vraždilo Lví srdce. Pevnost Akra si zachovala atmosféru středověku

Kde vraždilo Lví srdce. Pevnost Akra si zachovala atmosféru středověku Fotogalerie

Pevnost Akra ukrývá svědectví o nejbizarnějším masakru křižáckých válek. Anglický král Richard I. tu chtěl vyměnit tři tisíce zajatců za jediný dřevěný kříž. Muslimové mu ale… více

Komerční prezentace
Mobilní web