Leoš Novotný představil svůj Leo Express | E15.cz

Leoš Novotný představil svůj Leo Express

24. května 2012 • 14:30
Nablýskaný zlato-černý vlak Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný. „Je to první soukromý nově vyrobený vlak pro české koleje. Proti konkurenci je to úplně jiná liga,“ řekl Novotný těsně před tím, než začal vlak kropit šampaňským.

Společnost Leo Express převzala zatím dva vlaky z plánovaných pěti, které by měly od prosince začít brázdit trať Praha – Ostrava. Leo Express se stane přímým konkurentem pendolina, neboť počítá se zhruba stejným dojezdovým časem kolem tří hodin. Mezi dopravci se o prosinci hovoří jako o počátku konkurenčního masakru na jediné tuzemské nedotované trati.

Před uvedením do ostrého provozu musí soupravy dokončit schvalovací řízení pro českou železniční síť. Podle Novotného má schvalování na starost výrobce, firma Stadler, která garantuje nasazení vlaků do běžného provozu od prosince. „Já spoléhám na jejich švýcarskou preciznost, myslím, že všechno běží jak má,“ odmítl Novotný možné opakování problémů, které provázely zdlouhavé schvalování pendolin Českých drah.

Právě pendolinum budou Novotného flirty přímou konkurencí, neboť nabídnou zhruba stejný dojezdový čas kolem tří hodin. Novotný však nechce zůstat pouze u spoje mezi Prahou a Ostravou. Už nyní ladí s investory, především Credit Suisse, plány na expanzi do dalších měst. Vlaky chce posílat například do Brna a Českých Budějovic, ve hře jsou i sousední země. „Koncept, který jsme postavili, je replikovatelný na mnoha trasách v České republice,“ řekl Novotný. Sází především na to, že vlak je celý z hliníku, tedy výrazně lehčí než pendolino.

O novinkách na železnici čtěte více

Radim Jančura: Linkou do Hamburku se RegioJet zdvojnásobí

Leo Express se rozjíždí, chce investovat až 17 miliard korun

Leo Express přetáhl Jančurovi dalšího manažera

Bude tak platit až o polovinu nižší poplatky za koleje než pendolino, ušetří se i na elektřině. Jeho vstup na koleje má však stále mnoho neznámých. Není například jasné, kolik bude cesta s Leo Expressem mezi Prahou a Ostravou stát, či jaké služby budou na palubě k dispozici. Interiér vlaku působí vzdušným dojmem, pohodlí ve dvou nejvyšších třídách (Premium, Business) je zaručeno. Ve třetí třídě (Economy) ale hrozí, že se cestující na dvojsedadle budou mačkat, neboť je poměrně úzké.

 

businessinfo.cz

  • Česká firma vyvinula unikátní metodu, která pomáhá rozkládat plasty. Uplatnění najde v Číně
  • Na solárním boomu v Česku vyrostlo množství firem. Teď hledají příležitost v zahraničí
  • Chile: Exportéry láká trh s otevřenou náručí
  • Neplatičů DPH v registru přibývá geometrickou řadou