Management ČSA prý nedodržuje restrukturalizační plán. Firma to popírá

20.7.2011 17:14   |  

aktualizováno České sdružení dopravních pilotů ČSA (CZALPA) se obává, že vrcholový management firmy chystá další redukci společnosti a následné kroky, které nekorespondují s restrukturalizačním plánem schváleným loni českou vládou. Další redukce by podle pilotů vedla k ústupu z trhu a je pro sdružení nepřijatelná. Jakékoliv nedodržování dohodnutého plánu restrukturalizace však firma popírá.

Postup, kterého se piloti obávají, podle sdružení nahrává spekulacím o neúspěších managementu v řízení společnosti.

„Na poslední schůzce, která byla v pondělí, nám bylo oznámeno, že k zeštíhlení dojde na přelomu července a srpna,“ řekl ČTK prezident CZALPA Filip Gaspar. Dřívější propouštění na začátku roku se přitom týkalo 50 zaměstnanců ČSA a mělo být s ohledem na restrukturalizační plán poslední, dodal. Přesný počet zaměstnanců, kterých se další redukce týká, odbory zatím neznají, protože další propouštění dosud nebylo detailně projednáno. Gaspar nicméně odhadl, že pilotů ČSA propustí 50 až 70 ze současných 350.

Management prý v posledních měsících přestal podávat zaměstnancům a odborovým organizacím většinu informací týkajících se chodu společnosti včetně informací o hospodaření. Podle aerolinií ale firma před zaměstnanci nic netají a veškeré aktivity společnosti probíhají v intencích vládou schváleného restrukturalizačního plánu.


Čtěte také: ČSA po třech týdnech redukují linky z Bratislavy


ČSA: Plán realizujeme průběžně, změny se logicky promítají i do personální oblasti

„Jsme ve druhé třetině restrukturalizace Českých aerolinií. Jak společnost oznámila na jejím počátku a jak opakovaně informovala média, její významnou součástí je zefektivnění společnosti (změna modelu dopravní sítě, snížení kapacity, zmenšení flotily, úspora personálních nákladů napříč firmou, zvýšení efektivity všech aktivit , …) a pružné adaptování se na podmínky na trhu. Tyto změny se logicky průběžně promítají i do personální oblasti a dotýkají se všech profesí napříč společností, mezi nimi i létajícího personálu,“ uvedla pro E15 tisková mluvčí ČSA Hana Hejsková. „Restrukturalizační plán počítá s horizontem tří let. Je realizován průběžně a v podmínkách tržního prostředí, není bohužel možné komentovat každý dílčí krok průběžné personální politiky,“ dodala Hejsková. Termín ukončení restrukturalizace je plánován přibližně ke konci roku 2012.

Piloti tvrdí, že management porušuje opakovaně zákoník práce i uzavřené dohody a připomínají, že stejně jako většina dalších zaměstnanců firmy v posledních dvou letech vyšli vstříc managementu ve snaze pomoci společnosti ve stabilizaci a nastartování dalšího rozvoje. V roce 2009 piloti přistoupili na snížení mezd téměř o 30 procent a loni podpořili redukční restrukturalizační plán společnosti.

Autor: sal

Komentáře

Čtěte také

Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Daruji za odvoz? Ale jděte, tahle auta se dnes prodávají dokonce dráž než jejich moderní nástupci. Třeba taková „tisícovka“ mění majitele klidně za čtvrt milionu. A zdaleka není… více

Mobilní web