Megalomanské plány Číny: potáhne železnici k Indii a Nepálu

Čína hodlá do roku 2020 rozšířit železnici spojující Tibet se zbytkem země až k hranicím Indie, Nepálu a Bhútánu. Informoval o tom státní čínský list Global Times, který ale neuvedl žádné další podrobnosti.

Železnice Tibet
24.7.2014 9:38   |  

Čína zahájila provoz železniční linky do hlavního města Tibetu Lhasy v roce 2006. Trať míjí malebné ledové vrcholky hor a místy stoupá až do výšky 5000 metrů nad mořem.

Peking železnici propagoval jako další součást snahy o posílení rozvoje Tibetu. Kritici, včetně exilových Tibeťanů a skupin na ochranu lidských práv, uvádějí, že trať podpořila příliv dlouhodobých migrantů, kteří ohrožují tibetskou kulturu a víru.

Před plánovaným rozšířením železnice se příští měsíc formálně otevře prodloužení stávající trasy do Šigatse, tradičního sídla druhého nejvyššího představitele tibetského buddhismu pančenlamy. Tato trasa se má v období 2016 až 2020 prodloužit dvěma směry - jeden povede k hranicím Nepálu a druhý k hranici s Indií a Bhútánem.

Vysoké náklady

Čína o této možnosti uvažuje už dlouho, ale nesnadnost podobné stavby a náklady ve skalnaté a odlehlé oblasti zatím pokaždé plány na prodloužení železnice odsunuly.

Čínská komunistická armáda obsadila Tibet v roce 1950. O devět let později tibetský duchovní vůdce dalajlama uprchl po nezdařeném povstání do exilu v Indii, kde pobývá dosud.


Čtěte více:

V Číně byly rušeny nebo opožděny stovky letů, nikdo neví proč

Ekonomický růst Číny ve druhém čtvrtletí mírně zrychlil na 7,5 procenta

Moře na jihovýchodě Číny jsou pro všechny těsná

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Romové jsou na úřadech ve výhodě, myslí si většina Čechů

Romové jsou na úřadech ve výhodě, myslí si většina Čechů

Lepší možnosti při hledání bydlení jednání na úřadech, horší při hledání práce. Tak si život romské menšiny představují obyvatelé České republiky. Vzájemným soužitím se zabýval… více

Mobilní web