Megalomanské plány Číny: potáhne železnici k Indii a Nepálu

Čína hodlá do roku 2020 rozšířit železnici spojující Tibet se zbytkem země až k hranicím Indie, Nepálu a Bhútánu. Informoval o tom státní čínský list Global Times, který ale neuvedl žádné další podrobnosti.

Železnice Tibet
24.7.2014 9:38   |  

Čína zahájila provoz železniční linky do hlavního města Tibetu Lhasy v roce 2006. Trať míjí malebné ledové vrcholky hor a místy stoupá až do výšky 5000 metrů nad mořem.

Peking železnici propagoval jako další součást snahy o posílení rozvoje Tibetu. Kritici, včetně exilových Tibeťanů a skupin na ochranu lidských práv, uvádějí, že trať podpořila příliv dlouhodobých migrantů, kteří ohrožují tibetskou kulturu a víru.

Před plánovaným rozšířením železnice se příští měsíc formálně otevře prodloužení stávající trasy do Šigatse, tradičního sídla druhého nejvyššího představitele tibetského buddhismu pančenlamy. Tato trasa se má v období 2016 až 2020 prodloužit dvěma směry - jeden povede k hranicím Nepálu a druhý k hranici s Indií a Bhútánem.

Vysoké náklady

Čína o této možnosti uvažuje už dlouho, ale nesnadnost podobné stavby a náklady ve skalnaté a odlehlé oblasti zatím pokaždé plány na prodloužení železnice odsunuly.

Čínská komunistická armáda obsadila Tibet v roce 1950. O devět let později tibetský duchovní vůdce dalajlama uprchl po nezdařeném povstání do exilu v Indii, kde pobývá dosud.


Čtěte více:

V Číně byly rušeny nebo opožděny stovky letů, nikdo neví proč

Ekonomický růst Číny ve druhém čtvrtletí mírně zrychlil na 7,5 procenta

Moře na jihovýchodě Číny jsou pro všechny těsná

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

JPMorgan: Devizové trhy fungují po brexitu dobře

Devizové trhy fungují po čtvrtečním rozhodnutí Britů o odchodu z Evropské unie přes počáteční šok vcelku dobře. Tvrdí to Daniel Pinto z banky JPMorgan Chase, která je největším… více

Komerční prezentace
Mobilní web