Mezi Milánem a Římem začal jezdit nejrychlejší vlak Evropy

Mezi Milánem a Římem začal jezdit nejrychlejší vlak Evropy
21. června 2015 • 05:00
Mezi italskými velkoměsty Milán a Řím a Neapol byl uveden do pravidelného provozu rychlovlak Frecciarossa 1000. Do prosince má dosahovat rychlosti až 360 kilometrů za hodinu a teoreticky může jezdit i čtyřsetkilometrovou rychlostí, což z něj činí nejrychlejší vlak Evropy.

Supervlak zvládne překonat téměř šestisetkilometrovou vzdálenost mezi Milánem a Římem za dvě hodiny a 15 minut, což je o 45 minut méně než dosavadní rychlovlaky. Italská státní železniční společnost Trenitalia chce těmito soupravami postupně nahradit všechny dosavadní rychlovlaky typu Frecciarossa (Rudý šíp).

Vlak Frecciarossa 1000Vlak Frecciarossa 1000Autor: Profimedia.cz

„Je to nejmodernější vlak Evropy,“ řekl šéf italských drah Michele Mario Elia. Vlak se šesti vagony a 455 místy ve čtyřech různých třídách podle něj poskytuje největší komfort. Cenu jízdenky přitom nasazení nových vlaků údajně neovlivní. Dráhy jejich prostřednictvím chtějí odlákat zákazníky letecké společnosti Alitalia.

Nový vlak vyrábí kompletně v Itálii firma AnsaldoBreda, kterou vlastní společnost Finmeccanica společně s kanadskou skupinou Bombardier. Dráhy do jeho vývoje a výroby investovaly 1,6 miliardy eur (téměř 44 miliard korun).

Vlak Frecciarossa 1000Vlak Frecciarossa 1000Autor: Profimedia.cz

Vlak Frecciarossa 1000 je rychlý, bezpečný, pohodlný, ekologický a kompatibilní, což znamená, že může jezdit na jakékoli vysokorychlostní trati v Evropské unii.

Zatím na koleje vyjede šestice vlaků, které budou obstarávat dohromady osm spojení denně. Z nich čtyři budou zajíždět do Turína a čtyři, kvůli světové výstavě Expo 2015, do milánské veletržní stanice Rho Fiera. Většina jich bude na jižním konci vyjíždět z Neapole. V září bude přidáno šest spojů.

Vlak Frecciarossa 1000Vlak Frecciarossa 1000Autor: Profimedia.cz

Od prosince by už italské dráhy měly mít k dispozici 22 nových vlaků. Kompletní flotila 50 supervlaků by měla Itálii křižovat od prvních měsíců roku 2017.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!