Napojení koridoru na hlavní nádraží vymyslí Sudop Praha za 143 milionů

Napojení čtvrtého železničního koridoru na pražské hlavní nádraží nabývá konkrétnějších rozměrů. Jednu z největších železničních staveb vůbec vyprojektuje společnost Sudop Praha za 143 milionů korun; vítěz vzešel z tendru Správy železniční dopravní cesty.

 pražské hlavní nádraží
9.1.2012 13:44   |  

Koridor od Českých Budějovic a Benešova bude prvním, který se napojí na pražský hlavák od jihu. Předběhne tak plzeňský koridor, u kterého není zatím vyřešen přechod přes Vltavu. Podle odhadů SŽDC vyjde úsek z Hostivaře k jižnímu portálu Vinohradského tunelu až na 6,3 miliardy korun.

Dělníci by měli na stavbě poprvé kopnout začátkem roku 2014. Rovněž samotný projekt patří k nejnákladnějším, ačkoliv původně očekávaná cena byla ještě o sedm milionů vyšší. Správa železnic loni uzavřela celkem 390 smluv na zpracování projektových dokumentací v celkovém objemu 300 milionů korun. Železničáři přitom odmítají, že by mezi projektanty upřednostňovali Sudop Praha. „Správa eviduje v databázi uzavřených smluv o dílo na projektovou dokumentaci staveb asi sto partnerských firem,“ říká mluvčí Pavel Halla.


Čtěte také: Napojení čtvrtého koridoru na Hlavní nádraží vyjde na 6,3 miliardy


Pokud jde o nákladnost železničních staveb, primát posledních desetiletí drží takzvané Nové spojení v Praze. Estakáda mostů a tunelů pod vrchem Vítkovem, která přivádí vlaky na „hlavák“ ze severu, vyšla stát na devět miliard korun. Otevřela se v roce 2008. O dvě miliardy levnější by měl být chystaný koridor z Rokycan do Plzně, jehož součástí bude nejdelší tuzemský tunel. Zakázka se nyní připravuje.

Autor: sin

Komentáře

Čtěte také

Insolvenční správce OKD neuznal pohledávky ministerstva průmyslu

Insolvenční správce OKD neuznal pohledávky ministerstva průmyslu

Insolvenční správce těžební společnosti OKD Lee Louda popřel platnost pohledávek celkem za 1,888 miliardy korun, které přihlásilo ministerstvo průmyslu a obchodu. Šlo o takzvanou… více

Mobilní web