Náročných oprav letadel v Praze přibude, dceřiná firma Českého Aeroholdingu rozšiřuje kapacity | E15.cz

Náročných oprav letadel v Praze přibude, dceřiná firma Českého Aeroholdingu rozšiřuje kapacity

Michal Nosek

Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu, otevřela pátou linku těžké údržby pro letadla typu Boeing nebo ATR. Kapacita objemu zakázek tak vzrostla o čtvrtinu.

Investice zahrnovala kompletní vybavení hangárového stání ve stávajícím technickém zázemí v areálu Letiště Václava Havla. Její výši však firma nezveřejnila. „Podepsali jsme několik exkluzivních dlouhodobých smluv s garantovanými objemy zakázek na těžkou údržbu letadel. Aktuální kapacita je zcela vyprodaná na několik let dopředu, takže navýšení kapacity je logickým krokem, aby se společnost mohla dále rozvíjet. Současní zákazníci navíc postupně navyšují počet letadel ve flotile, takže rosteme s nimi,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.

„Těžká údržba letadel tvoří již dnes přes polovinu z celkových výnosů CSAT a podle současných odhadů bude o tyto údržbové práce stále větší zájem,“ řekl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu, výhradního akcionáře Czech Airlines Technics. V rámci řečeného typu údržby letadel se provádějí pravidelné předepsané revizní prohlídky, náročnější opravy, modifikace letadlových systémů a konstrukcí, výměny motorů, výměny podvozků a modifikace interiérů kabiny.

Nebe opouštějí jumbo jety. Prohlédněte si vrakoviště, kde stará letadla končí

Stejně jako další strojírenské firmy a opravny má CSAT problém s sháněním nových zaměstnanců. V nové lince navíc přibude osmdesát volných míst. „Dlouhodobě nové zaměstnance pomůže pokrýt i exkluzivní spolupráce se Střední odbornou školou civilního letectví v Praze-Ruzyni. Cílem této spolupráce a stipendijního programu, který funguje druhým rokem, je garantovat studentům uplatnění bezprostředně po ukončení studia," doplnil k náboru nových sil Haleš.

V letošním prvním čtvrtletí vykázala CSAT zisk před odpisy a zdaněním (EBITDA) ve výši 56 milionů korun, což je meziroční nárůst o šest milionů. Pro srovnání - za celý rok 2016 představovala EBITDA 127 milionů korun.

Do korupční aféry společnosti Airbus jsou zapleteny i Spojené státy

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!