Němci dají na rozvoj dopravní sítě biliony, plán se týká i spojení s Českem

Němci dají na rozvoj dopravní sítě biliony, plán se týká i spojení s Českem
22. září 2016 • 13:34
Až 270 miliard eur (7,3 bilionu korun) by mělo Německo do roku 2030 investovat do rozvoje své dopravní infrastruktury. Počítá s tím Spolkový plán dopravních cest, který ministr dopravy Alexander Dobrindt předložil ve Spolkovém sněmu. Navržený plán počítá i s rozvojem železničního spojení mezi Německem a Českem, naopak v něm nejsou projekty pro lepší splavnost Labe.

Dobrindt podle agentury DPA označil navržený plán na rozvoj infrastruktury společně s plánem financování za revoluci v investicích do dopravy. Podle jeho návrhu by měla jít zhruba polovina všech prostředků na stavbu dálnic a silnic první třídy, 42 procent na železniční projekty a zbytek na zlepšování splavnosti řek a rozšiřování vodních kanálů.

Návrh ještě musí projednat poslanci. Vzhledem k tomu, že vládní strany mají ve Spolkovém sněmu velkou většinu, se ale očekává jeho hladké schválení. Dobrindt už nyní vyzval jednotlivé spolkové země, na jejichž území se dopravní stavby obsažené v plánu nacházejí, aby urychlily plánovací proces, aby bylo možné připravené peníze uvolnit.

Zadlužené Německé dráhy dostanou od vlády miliardu eur

Mezi projekty s vysokou prioritou dokončení patří elektrifikace trati z Norimberku přes Marktredwitz na české hranice, která je součástí železničního spojení Prahy s Norimberkem přes Cheb.

V kategorii projektů, které je nutné dopracovat, aby získaly vysokou prioritu pro uvolnění peněz, je elektrifikace trati z Mnichova přes Řezno (Regensburg) a Furth im Wald na české hranice s odbočkou ze Schwandorfu do Norimberku.

Tyto trati jsou součástí hlavního spojení Prahy s Bavorskem přes Plzeň a Domažlice. Ve stejné kategorii je i úprava tratě podél Labe z Drážďan na české hranice, aby po ní mohly vlaky jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí.

Spolkový plán naopak neobsahuje žádné projekty pro zlepšení splavnosti Labe. Úsek řeky od českých hranic do Lauenburgu zhruba 30 kilometrů před Hamburkem řadí plán do kategorie vodních cest třetí třídy, na kterých se počítá s objemem dopravy mezi 0,6 milionu a čtyřmi miliony tun nákladu ročně.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!