Nový hráč v Lítačce? Známku si přihlásil provozovatel SMS jízdenek v Brně

Nový hráč v Lítačce? Známku si přihlásil provozovatel SMS jízdenek v Brně
21. března 2016 • 19:05
Ochrannou známku na název „Pražská lítačka“ si přihlásila společnost Direct Pay. Ta má obchodní vazby na firmu Globdata, která provozuje SMS jízdenky v Praze a v lednu dostala zakázku na provoz webu hlavního města.

Na dotaz E15.cz, jaké má s ochrannou známkou plány, společnost Direct Pay neodpověděla. Firma vyvinula aplikaci Sejf, pomocí níž je možné zaplatit za jízdné v systému několika dopravních podniků nebo za parkování. Podle oznámení na svých stránkách správu této aplikace převzala na konci srpna společnost Globdata. Ta se do června loňského roku jmenovala Erika a veřejnosti je známá díky smlouvě o pražských SMS jízdenkách, kvůli které policie loni ve stejném měsíci obvinila podnikatele Ivo Rittiga, bývalého ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka a jedenáct dalších osob z praní špinavých peněz.

Pomocí aplikace Sejf měla loni v březnu podle Hospodářských novin společnost Erika nabízet pražskému magistrátu prodej elektronických kuponů, kterým se měla částečně nahradit problematická opencard. Jednání ale zatím k žádnému výsledku nevedla. Zato letos v lednu firma získala zakázku na provoz magistrátního webu.

Úzká spolupráce

Společnost Globdata s firmou Direct Pay úzce spolupracuje už několik let, ve společné alianci firem provozuje SMS jízdenky i v dalších městech. „Postupem času se tak z nás stali obchodní partneři, kteří tam, kde je to výhodné a smysluplné, spolupracují,“ napsal redakci ředitel Globdata Pavel Zákravský. Podle analýzy sdružení Naši politici jsou marže aliance „výrazně vyšší“ než v případě konkurence, tato skupina společností má být propojená s advokátní kanceláří MSB Legal (dříve Šachta & Partners).

Direct Pay s Globdata spolupracuje například v Brně. Tam si na vypsaná výběrová řízení na SMS jízdenky stěžovali konkurenti, protože jejich kritéria splňovala pouze společnost Globdata (tehdy Erika). Zakázku nakonec vyhrála společnost Direct Pay, jenže podle zjištění portálu iDnes je subdodavatelem celé zakázky opět firma Globdata.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!