Nový šéf Dopravního podniku chce zmrazit mzdy. Ceny jízdenek nezvedne

aktualizováno Budoucí šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš chce jednat s odbory o zmrazení mezd zaměstnanců, velké propouštění ale nechystá. Podle člena dozorčí rady podniku Oldřicha Schneidera zvoleného za zaměstnance je vyjednávání možné, odboráři ale byli vstřícní už při domlouvání nyní platné kolektivní smlouvy.

Nový šéf pražského dopravního podniku
29.9.2013 22:20   |  

Ďuriš se chce též podívat na současný systém slev na jízdném, který je podle něj neudržitelný. Souhlasí se záměrem zvýšit pokutu na jízdném z 1000 na 1500 korun. Ďuriš, dosud generální ředitel Dopravního podniku města České Budějovice, to dnes řekl v České televizi. Patří to podle něj ke krokům, které mohou vést ke stabilizaci organizace, jež zajišťuje v hlavním městě hromadnou dopravu.

Česká televize uvedla, že v pražském dopravním podniku pracuje 10 595 lidí a průměrná mzda činí 31 332 korun. „Současná kolektivní smlouva je stoprocentním vítězstvím odborové strany nad manažerskou,“ uvedl Ďuriš. „Budeme hledat konstruktivní řešení,“ dodal.

„Vždy je možno zahájit jednání, zákon to umožňuje, otázka je, jestli to položí správnou formou,“ komentoval to Schneider. Kolektivní smlouva platná do konce roku 2015 zajišťuje reálný růst mezd zhruba o inflaci. Petr Pulec z Odborového sdružení pražských dopraváků, jedné z odborových organizací v Dopravním podniku, zmrazení mezd či propouštění odmítá.

Nový šéf dopravních podniků hodlá také dohlédnout na to, aby Středočeský kraj za poskytnuté služby platil domluvenou částku, jde podle něj o desítky milionů korun. Podívat se také chce na kontroverzní smlouvu na pořízení tramvají a dostavbu metra A.

Zdražování jízdného podle Ďuriše není správnou cestou, je však třeba zhodnotit systém slev; zdarma jezdí děti do 15 let a senioři. Zavedení turniketů pro snížení počtu černých pasažérů pro něj nebude nyní prioritou. Naopak se nový ředitel chce zaměřit na lepší vymáhání pohledávek.

Ďuriš nahradí Milana Křístka. Dozorčí rada pražského dopravního podniku přijala ve čtvrtek jeho rezignaci a odvolala ho z představenstva společnosti. Zároveň představenstvu doporučila Křístkovo odvolání z funkce ředitele. Ďuriš byl místo Křístka zvolen členem představenstva.

Dopravní podnik se dlouhodobě potýká s problémy s financováním. Tíží ho dluhy a závazky z údajně nevypověditelných smluv, třeba na nákup tramvají za 19,2 miliardy korun. Z pražského rozpočtu získává dopravní podnik na provoz přes deset miliard korun.


Čtěte také:

Střídání šéfů v dopravním podniku. Místo Křístka Jaroslav Ďuriš

Hudeček: Dopravnímu podniku hrozí krach, vaz mu lámou tramvaje

Pražský dopravní podnik se zbaví šéfa zakázek a chystá reorganizaci

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Dálnice na Jadran jsou ucpané, kolony mají až 60 kilometrů

Dálnice na Jadran jsou ucpané, kolony mají až 60 kilometrů aktualizováno

Ucpané středoevropské dálnice vyžadují dnes od časného rána od řidičů silné nervy. Na tranzitních cestách přes Rakousko do Slovinska, ale i na trasách mezi Rakouskem a Bavorskem… více

Mobilní web