Nový šéf železnice Kolář opět mění strukturu vedení

Bývalý šéf Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Habarta to prezentoval jako jeden ze svých největších úspěchů za rok a půl ve funkci. Kompletní změna struktury řízení měla pomoci k lepšímu fungování obří státní organizace. Nově zvolený generální ředitel SŽDC Jiří Kolář však Habartovy novinky z velké části zavrhl.

 železnice
22.5.2012 8:02   |  

Zřejmě nejdůležitější je opětovné rozdělení úseků pro provozuschopnost dráhy a pro provoz. Každý nyní bude mít svého náměstka. Pod provoz patří například tvorba jízdních řádů nebo činnost výpravčích. Provozuschopnost zahrnuje údržbu, opravy nebo automatizaci železnice. Zatímco Habarta oba velké okruhy sloučil do jednoho, podle Koláře musejí fungovat odděleně. Kolářovy návrhy schválila minulý týden správní rada.


Čtěte také:

Generálním ředitelem SŽDC se stal Jiří Kolář

Stát jde do nefér podpory drahám, bouří se dopravci


„Pravdou je, že sloučení segmentu řízení provozu a provozuschopnosti je velký zásah, a já mám pochybnosti, jestli to bylo dostatečně analyzováno,“ řekl Kolář už v dubnu po svém zvolení.

Na správě železnic také nově vznikne post prvního náměstka, který bude mít na starosti například veřejné zakázky, personální záležitosti nebo šetření nehod.

Autor: sin

Komentáře

Čtěte také

Financial Times: Trapná V4 těží z EU a zároveň se ji snaží zničit

Financial Times: Trapná V4 těží z EU a zároveň se ji snaží zničit

Za trapné britský list Financial Times (FT) ve svém článku o rozporech uvnitř Evropské unie před zářijovým summitem v Bratislavě označil země visegrádské čtyřky (Česko, Slovensko,… více

Mobilní web