Nový spoj z Moskvy vítala v Praze řízná Kaťuša

„Doufáme, že tento vlak bude krásným příkladem rusko-českého přátelství,“ uvedl na pražském hlavním nádraží příjezd přímého spoje z Moskvy náměstek ředitele ruské železniční firmy FPK Vladimir Kaljapin.

Nový vlak EuroNight Vltava, který od 18. prosince jezdí na trase Moskva - Praha, na pražském hlavním nádraží.
18.12.2013 16:51   |  

Z Ruska Kaljapin pro jistotu přiletěl letadlem, aby mohl na vlak počkat. Nenechal si tak ujít poutavé vystoupení ruské folklórní skupiny, která dlouho dopředu posílala vlaku v ústrety Kalinku, Kaťušu a další šlágry. Hlavní důvod příjezdu ruského manažera ale bylo představení nového modelu operování vlaků mezi Prahou a Moskvou.

Ruské dráhy (ve spolupráci s těmi Českými) zavedly dneškem počínaje přímý spoj kategorie EuroNight s tradičním názvem Vltava. Vlak bude jezdit v zimě třikrát týdně, v létě pouze dvakrát týdně. Hlavní změna spočívá právě v zavedení uceleného vlaku. České země měly v posledních letech železniční spojení s Ruskem pouze formou takzvaných přímých vozů. Ty se z různých stanic spojily v Bohumíně a do Moskvy a Petrohradu je odtáhly jiné vlaky.

Cena jízdenky ve vlaku EuroNight Vltava je pro druhou třídu ve třímístném oddíle 5653 korun, první třída v jednomístném oddíle stojí 9899 korun.

„Jsem rád, že Praha má znovu přímý vlak do Moskvy. Není tajemstvím, že je až do poloviny ledna vyprodán,“ doplnil za České dráhy náměstek pro osobní dopravu Michal Štěpán. Do vlaku se dnes vejde 240 cestujících, postupem času by se měl ale prodloužit a zvýšit kapacitu až na 400 lidí.

Rusové rovněž počítají s nasazením nových vagonů, dnes přijely vozy z počátku devadesátých let. Novinkou je vynechání Varšavy, čímž se cesta zkrátila o šest hodin zhruba na 28 hodin. Vlak na své komerční riziko provozuje dcera Ruských drah FPK. Přímými vozy mezi Prahou a Moskvou cestovalo letos zatím 88 tisíc cestujících, loni to bylo 119 tisíc osob.

Cena jízdenky v EN Vltava je pro druhou třídu ve třímístném oddíle 5653 korun, první třída v jednomístném oddíle stojí 9899 korun. Dráhy zároveň zachovají přímý vůz do Karlových Varů, který se v Praze k Vltavě připojí. Ruské dráhy jsou proslulé dálkovými linkami. V Evropě jezdí kromě Prahy například do Paříže nebo Nice. Právě do Nice mohou od letoška vyrazit i Češi, jízdenky na ruský vlak začaly prodávat i České dráhy.

Příjezd vlaku uvítala folklórní skupina


O železniční dopravě čtěte více:

Železnice rozšiřují autopilota, zatím ho mají hlavně vlaky City Elefant

Nové systémy propojují Česko s Evropskou železnicí

Prezidenti: Dopravní spojení mezi ČR a Rakouskem není dostačující


Autor: Jan Šindelář

Komentáře

Čtěte také

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

T-Mobile zvažuje vytvořit TV stanici s příspěvky diváků

Mobilní operátor T-Mobile zvažuje rozšířit nabídku své internetové televize. Jednou z možností by mohla být stanice, jejíž program by byl významně složen z příspěvků veřejnosti… více

Komerční prezentace
Mobilní web