O provoz mýta v Česku má zájem i maďarský výběrčí Toll Services

O provoz mýtného systému v Česku projevila zájem další společnost. Jde o satelitního výběrčího mýta z Maďarska, společnost National Toll Payment Services PLC. Ministerstvu dopravy nabídla, že bude v tuzemsku mýto spravovat od 1. ledna 2017, kdy končí dosavadní smlouva se společností Kapsch.

Mýtná brána
1.2.2016 16:19   |  

Úřadu maďarská firma sdělila, že proti dnešním zhruba dvěma miliardám korun za roční provoz mýtných bran dokáže cenu snížit zhruba na polovinu. Návrh společnosti má ČTK k dispozici. Vyjádření ministerstva se zjišťuje.

Podobnou nabídku obsahující také významné slevy zaslala na ministerstvo v lednu i společnost SkyToll provozující od roku 2010 slovenský mýtný systém. Podle médií je firma spojována s nejbohatším Čechem Petrem Kellnerem. Jedním z jednatelů SkyTollu je Robert Ševela, který je zároveň investičním šéfem PPF. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) následně uvedl, že úřad primárně bude o zajištění výběru po skončení letošního roku jednat s Kapschem, nabídkou SkyTollu se ale jako dobrý hospodář bude také zabývat.

Je reálné, že s nabídkou přijdou i další zájemci

Podle experta na mýtnou problematiku Ondřeje Zaorala z poradenské společnosti Inoxive je nyní reálné, že s nabídkou přijdou i další zájemci a ministerstvo se tak bude muset zabývat i jejich nabídkami. Protože ale úřad nestanovil žádná kvalifikační kritéria, může mu v krajní situaci poslat podle něho nabídku každý, kdo má představu, jak by výběr mýta v Česku technologicky zvládl.

„Na druhou stranu ale nemá žádná z těchto nabídek závaznou formu, protože bez předchozí poptávky státu nejsou takovéto návrhy relevantní,“ dodal Zaoral. Neobává se proto, že by nynější nabídky mohly komplikovat budoucí veřejnou soutěž, kterou ministerstvo plánuje vyhlásit. „Větší váhu, než jako prostředek pro mediální tlak, takto podané nabídky nemají, současná situace ale vystihuje zmatek, jaký v otázce mýta panuje na ministerstvu dopravy,“ dodal.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za téměř devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 67 miliard korun. Za stavbu a provoz systému stát Kapschi a jeho subdodavatelům vyplatil zhruba 18 miliard korun bez DPH.


Čtěte také:

Zájem o české mýto mají Američané i Maďaři, favoritem je ale Kapsch

převezme slovenský SkyToll české mýto? Zatím jen vyjednává

Ťok: Kapsch asi bude provozovat mýto další dva roky

Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

V Singapuru vyjelo jako v první zemi na světě taxi bez řidiče

V Singapuru vyjelo jako v první zemi na světě taxi bez řidiče

Vybraní testeři si mohou v Singapuru objednat zdarma jízdu autonomním vozem. Asijská metropole se tak stala prvním místem na světě, kde začalo jezdit se zákazníky "samořídící"… více

Mobilní web