Obří železniční tendry: osm miliard si rozdělí OHL ŽS, Metrostav a Subterra

První dvě z pětice obřích železničních staveb schválených v dubnu vládou mají vítěze tendrů. Pro modernizaci železniční trati mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora hodnotící komise vybrala nabídku společnosti OHL ŽS a pro rekonstrukci železniční trati mezi pražskými Holešovicemi a Bubenčí doporučila konsorcium firem Metrostav a Subterra.

ilustrační foto
24.10.2012 19:00   |  

Celkovou hodnotu zakázek, mezi které kromě výše uvedených patří i modernizace kolejiště v Ústí nad Orlicí a v Břeclavi a rekonstrukce nádraží v Olomouci, odhadla SŽDC na 8,4 miliardy korun. Tato suma se ale pravděpodobně sníží.

OHL ŽS totiž za rekonstrukci koridorové trati požaduje 1,437 miliardy korun, což je proti původně předpokládané částce téměř o miliardu méně. I sdružení Metrostavu a Subterry nabídlo v řízení částku nižší, než SŽDC předpokládala. Proti zhruba miliardě korun požadují 738 milionů korun, uvedla SŽDC.

Rozhodnutí hodnotící komise u těchto dvou tendrů SŽDC už zaslala všem účastníkům výběrových řízení, uvedl mluvší SŽDC Pavel Tesař. Pokud se nikdo z nich neodvolá, mohlo by se podle něj přikročit k podpisu příslušných smluv a začít se stavebními pracemi. U zbylých zakázek podle něj hodnotící komise rozhodne o výběru nejvhodnějších nabídek v nejbližší době.

Modernizace tratě mezi Táborem a Sudoměřicemi je součástí výstavby IV. tranzitního železničního koridoru od hranice s Německem přes Prahu, Tábor a České Budějovice na hranici s Rakouskem. Stavba počítá s rozšířením současné trati na dvoukolejnou a její uzpůsobení pro maximální rychlost do 160 kilometrů v hodině. Zhruba dvanáctikilometrový úsek se podle ministerstva dopravy zkrátí dvěma přeložkami a výstavbou nového tunelu u Sudoměřic v délce 430 metrů. V rámci rekonstrukce pražského spojení mezi Holešovicemi a Bubenčí mají být obnoveny koleje i náspy bezmála čtyřiapůlkilometrové trati. Opraveny budou rovněž obě nádražní budovy a vznikne nová zastávka v Podbabě.


Čtěte také:

Rozpočet poprvé počítá s rychlotratěmi

K dokončení dopravních sítí je třeba 900 miliard

Na řadě je železnice. Polsko vypisuje desítky tendrů


Autor: čtk

Komentáře

Čtěte také

Babiš start EET neodloží, systém se spustí ještě před Vánoci

Babiš start EET neodloží, systém se spustí ještě před Vánoci

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) rozhodl, že neodloží o měsíc spuštění elektronické evidence tržeb (EET). Návrh Hospodářské komory původně zvažoval. Od 1. prosince se tak do… více

Mobilní web