Obrovský Airbus A380 začal pravidelně létat z Prahy, podnítil zájem o cesty do Dubaje

1. května 2016 • 14:17
V Praze přistál obří Airbus A380. Poprvé dnes začal létat na pravidelné lince aerolinií Emirates ze Spojených arabských emirátů. Letadlo, které je schopné pojmout 519 pasažérů ve třech cestovních třídách, rozšíří kapacitu linky doposud provozované menším Boeingem 777- 300 ER o 44 procent.

Navýšení kapacity na lince do Dubaje se podle prodejců letenek projevilo rovněž větším zájmem o prodej letů do této destinace, kterou čeští cestující využívají rovněž jako přestupní stanici do jihovýchodní Asie.

„Jen za letošní březen a duben jsme prodali letenky za více než 30 milionů korun,“ řekl ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal. To je o deset procent více letenek než za stejné období loňského roku.

Přistání letounu dnes přilákalo do blízkosti pražského letiště davy lidí, na krajnicích silnic v okolí přistávací dráhy stály kolony aut. Byl mezi nimi i moderátor Leoš Mareš, který prostřednictvím mobilní aplikace Periscope nabízel svým fanouškům na internetu dění v přímém přenosu. Lidé nedaleko Tuchomeřic, mezi nimiž byl, ale nakonec přistání příliš dobře neviděli, neboť letoun kvůli větru přistával z jiné strany, než očekávali.

Pražské letiště bylo poprvé připraveno na přílet letadla Airbus A380 v roce 2011. Tehdy představila poprvé toto největší dopravní letadlo německá Lufthansa, která jeho prezentací oslavila 45. výročí působení na největším českém letišti.

Airbus A380 zavítal do Prahy už loni:

Další přílet už patřil aerolinkám Emirates, jejíž A380 v roce 2012 na Ruzyni přistála neplánovaně kvůli zdravotním potížím jedné z cestujících. Poprvé na pravidelné lince s cestujícími přiletěl obří aibus v březnu 2014. Let byl komerční akcí aerolinek Korean Air, které linku mezi Soulem a Prahou provozují menšími letadly. Posledním byl pak loni přílet airbusu A380 Emirates už k nové stojánce.

Až do loňského roku totiž letiště nebylo schopno v případě příletu letadel velikosti Airbusu A380 odbavovat na okolních stojánkách další lety, což komplikovalo provoz. Bezproblémové odbavování vyřešila až přestavba příletové stojánky. Do stavebních úprav, které v budoucnosti zlepší konkurenceschopnost pražského letiště, investovalo Letiště Praha 150 milionů korun.

A 380 je dlouhý 73 metrů, rozpětí křídel má 80 metrů a maximálně pojme při jiném rozložení sedadel až 880 cestujících. Stroj Emirates má 429 sedadel v ekonomické třídě, 76 sedadel v byznys třídě a 14 soukromých kabinek v první třídě na horní palubě letadla.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!