Odbory: Prodej ČSA Korejcům nepomohl, prověřte podmínky smlouvy

Prověřte podmínky smlouvy s Korean Air, díky níž dopravce loni získal 44procentní podíl v ČSA. Ministra financí Andreje Babiše k tomu vyzvaly odbory v Českých aeroliniích. Od vstupu strategického investora do ČSA si stát sliboval navýšení kapacit a rozvoj dálkové dopravy. Nic takového se ale nestalo, upozornil prezident Českého sdružení dopravních pilotů CZALPA Stanislav Fiala.

 ČSA (ilustrační foto)
29.9.2014 16:57   |  

„Nevíme, jaké jsou v té smlouvě právní nároky. Pan ministr financí proto slíbil, že prověří, zdali existuje nějaká šance, jak z té smlouvy vycouvat,“ řekl Fiala. To ale piloti považují za krajní řešení. Daleko raději by viděli obrat v postoji Korejců spojený s podporou ČSA.

Korejský dopravce získal vloni 44procentní podíl v ČSA za zhruba 70 milionů korun. Cenu, kterou tehdy stát za problematickou společnost dostal, ale odborníci na letectví dávali do souvislosti právě s ochotou Korean Air do ČSA investovat. O pražském letišti jako o budoucím uzlovém bodu pro přestup cestujících z Asie hovořil při podpisu smlouvy s Korejci i tehdejší předseda vlády Petr Nečas (ODS).

Korean Air spíš ztratil o ČSA zájem, tvrdí Fiala

„Výsledky roční spolupráce, kdy České aerolinie oznámily propouštění třetiny pilotů a bezmála poloviny palubních průvodčích, podle odborů dávají spíše tušit, že Korean Air o České aerolinie ztratily zájem,“ uvedl Fiala.

Dnešní jednání odborů s ministrem financí považují za příznivý obrat i zástupci leteckých průvodčích. Stevardi a letušky minulý týden oznámili zahájení stávkové pohotovosti a hrozí stávkou v případě, že by s nimi vedení Českých aerolinií odmítalo o chystaném propouštění dále diskutovat. Právě jednání mezi odbory a vedením podle předsedkyně Odborové organizace posádek letadel Petry Posové vázne. „Způsob jednání mezi námi a managementem spočíval v tom, že oni nás pouze informovali o tom, co budou nebo nebudou dělat. V podstatě ta naše stanoviska v tom nehrála vůbec žádnou roli,“ dodala.

Babiš: Aerolinky potřebují navýšit kapitál

O situaci v ČSA se na dnešním setkání s novináři zmínil i ministr financí Babiš. Zopakoval, že podle něj za špatné hospodaření dopravce mohou předchozí vlády a management. Zároveň uvedl, že ministerstvo financí jedná s Korean Air o navýšení kapitálu do ČSA.

Vloni ČSA vykázaly ztrátu 922 milionů korun. V současnosti společnost zaměstnává 230 pilotů, téměř 400 palubních průvodčí a téměř 270 pracovníků v administrativě. V roce 2011 dopravce podle výroční zprávy zaměstnával bezmála 1500 lidí z toho 292 pilotů a 613 letušek a stevardů. Rok před tím personál dopravce představovalo přes 2000 lidí, z toho 415 pilotů a 752 palubních průvodčí.


Čtěte také:

ČSA na hraně zániku? Odejít musí třetina zaměstnanců

Babiš k propouštění v ČSA: Aerolinky potřebují navýšit kapitál

Česko usiluje o letecké spojení s Čínou. Nabízí pobídky za 38 milionů

Autor: čtk, pav

Komentáře

Čtěte také

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Shell omezil investice do fotovoltaiky. Musí prý zjistit, jak na ní vydělat

Ropná společnost Royal Dutch Shell omezí investice do solární energetiky, dokud nebude dostatečně zisková. Prohlásil to generální ředitel Ben van Beurden. Na jednání s akcionáři… více

Komerční prezentace
Mobilní web