Politici odstřelí šéfa DPP Ďuriše. Jen se neví, kdy to bude

Pražský dopravní podnik musí fungovat efektivněji, jeho nároky na městský rozpočet jsou příliš vysoké. Vedení největší městské firmy v Česku má příští rok změnit organizační strukturu, snížit cenu na vozokilometr, začít se zbavovat přebytečného majetku a předložit návrh podoby vozového parku do budoucna. Dozorčí rada společnosti zaměstnávající na deset tisíc lidí však pochybuje, zda její generální ředitel Jaroslav Ďuriš tyto úkoly zvládne.

Generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš
5.10.2015 6:06   |  

Vedení největší městské firmy v Česku má příští rok změnit organizační strukturu, snížit cenu na vozokilometr, začít se zbavovat přebytečného majetku a předložit návrh podoby vozového parku do budoucna. Dozorčí rada společnosti zaměstnávající na deset tisíc lidí však pochybuje, zda její generální ředitel Jaroslav Ďuriš tyto úkoly zvládne.

„Osobně to mám padesát na padesát. I když s ním odborně ani lidsky nemám problém, není typ opravdu ostrého manažera,“ řekl deníku E15 náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Bez hlubší transformace by podle Dolínka podnik za několik let každoročně spolkl až polovinu celého pražského rozpočtu. Dnes je to více než čtvrtina.

Podpora zaměstnanců

Radní Ďurišovi neupírají, že v posledních dvou letech firmu stabilizoval. Otázka je, zda by se odhodlal k hlubším řezům. Před odchodem do českobudějovického dopravního podniku, který rovněž postavil na nohy, v tom pražském pracoval tři desetiletí.

Má podporu odborů, osobně zná většinu zaměstnanců, což právě pro stabilizační období představuje výhody. Jenže v okamžiku, kdy je třeba udělat krok dopředu a posunout tak velkého dopravce do 21. století, to může být brzda.

Jaroslav Ďuriš žádal 1,3 miliardy korun navíc pro dopravní podnik. Toho využili Krnáčová s Babišem a začali volat po jeho odvolání

O budoucnosti Ďuriše se jedná už delší dobu. Před týdnem situaci vyhrotila primátorka Adriana Krnáčová (ANO), když žádal navíc 1,3 miliardy korun. Krnáčová toho se šéfem vládního hnutí Andrejem Babišem využili a začali volat po Ďurišově výměně.

Jejich razance je motivovaná spíše politicky. Má Pražany přesvědčit, že ANO udělá pořádek ve firmě, která je jedním ze symbolů pochybného hospodaření.

Kam dál?

Ďuriš by odešel i bez zásahu Krnáčové s Babišem, už je pro něj vytipováno několik míst. Vystřídá ho manažer, který vzejde z otevřeného výběrového řízení, v němž chce magistrát oslovit i zahraniční odborníky na veřejnou dopravu.

Otázkou je, zda Ďuriš bude podnik řídit až do příchodu nového vedení, nebo skončí v nejbližších týdnech – tedy ještě před schvalováním rozpočtu na příští rok.


Čtěte také:

Ďuriš zatím zůstává, dozorčí rada pražského DPP ho neodvolala¨

Náměstek Dolínek: nový ředitel dopravního podniku by mohl vzejít z tendru

Pavel Otto Autor: Pavel Otto redaktor deníku E15

Komentáře

Čtěte také

Zátěžové testy bank: u dna skončily UniCredit, Société Générale i Erste

Zátěžové testy bank: u dna skončily UniCredit, Société Générale i Erste

Většina evropských bank by obstála i za velmi hluboké recese, některé ale i tak budou muset posílit kapitál. Ukázaly to výsledky zátěžových testů, které zveřejnil Evropský… více

Mobilní web